جمعی از فعالان و نمایندگان رسانه های خبری استان قم راه اندازی قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی و تشکیل کمیته رسانه ای این قرارگاه را از ابتکارات و نوآوری های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کردند.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 19 September 2020

به گزارش تابناک قم، جمعی از فعالان و نمایندگان رسانه های خبری استان قم در نخستین نشست مشترک با مدیرقرارگاه فرهنگی و جهادی فاطمی که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، اظهارداشتند: تشکیل چنین قرارگاهی در این ایام و اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی از اقدامات ارزشمند، ماندگار و خیرخواهانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد.

مهدی کلانترزاده، مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری قم افزود: از کرامات حضرت فاطمه معصومه(س) و همت دوستان و ارادتمندان تشکیل همین قرارگاه فرهنگی و جهادی است که با اهداف و رسالت ارزشمندی که برای آن ترسیم شده است، ان شاءالله شاهد اتفاقات ارزشمندی باشیم.

وی گفت: تدبیردر تشکیل قرارگاه فرهنگی و جهادی فاطمی نشان از اهمیت موضوع فرهنگ دارد چرا که وقتی اقدامی جهادی در خدمت فرهنگ باشد بدون تردید باعث آثار و برکات ارزشمندی خواهد بود.

در ادامه علی فردوسی، مدیر دفتر خبرگزاری مهر در استان قم در سخنانی گفت: بهره گیری از فکرها و ایده های جدید و بازخوانی تجربیات گذشته یکی از اتفاقات ارزشمندی است که می تواند در این قرارگاه فرهنگی و جهادی شکل بگیرد و در مأموریت های محوله به خوبی پیاده سازی شود.

در ادامه محسن صفری سردبیر خبرگزاری ایسنا گفت: مُهر خادمی حضرت کریمه اهل بیت(ع) از بدو تولد بر سینه همه مجاوران حضرت اش سنجاق شده است و همه ما اهل قم برای اثبات ارادت خود به این آستان کبریایی جان، مال، آبرو و کار خود را تقدیم می کنیم. طبعا تمام فعالان رسانه ای در قم نیز در وهله اول در ادای مسئولیت های اجتماعی خود پیوست خادمی حضرت را همیشه در پیشانی کار خود قرار داده اند.

وی افزود: تمام فعالان عرصه هنر و فرهنگ و رسانه می بایست بر اساس مدل مترقی اسلام تمدنی، توسعه جریان حبی و مهر و محبت اهل بیت(ع) کرام را در همه برنامه های خود ساری و جاری کنند و روح شیفتگی به خاندان آل الله را در تمام ارکان جامعه ساری و جاری سازند. در همین راستا توسعه فرهنگ رسانه تمدن ساز که بستر آن قطعا و یقینا باید در قم و در کنار این پایگاه عظیم معرفت و نور فراهم شود، از مهمترین اقداماتی است که باید با هماهنگی بین نهادی و فعالان رسانه ای این آستان نورانی پیگیری شود.

صفری ادامه داد: هر حرکت برنامه ای و رسانه ای که به دنبال حل مشکلات مردم، تکمیل پروسه خدمت رسانی از مجرای رسانه  است، باید با پیوست خادمی کریمه اهل بیت(ع) پیوند خورده و از این روی به نظر می رسد اتحاد رسانه ای استان برای حل مشکلات مردم با پیوست خادمی بانوی کرامت می تواند با یک طرح کامل و منسجم و همراهی تمام اصحاب رسانه مسیری نورانی و تمدنی و الگویی برای تمام استان های کشور را پی ریزی کند.

سپس احمد نامداری، مدیرمسئول پایگاه خبری و نشریه شهر کریمه در ادامه اظهارداشت: در دنیای امروزه شاهد پیچیده تر شدن معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستیم. استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که برای ضربه زدن به انقلاب باید روی ایمان و اراده نسل جوان تمرکز کند. قرارگاه های جهادی یکی از بسترهایی هستند که در حال مبارزه با این اتفاق و تقویت اراده و روحیه انقلابی جوانان هستند.

وی بیان داشت: بر همین مبنا و همسو یا اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی در حال برنامه ریزی برای خدمت رسانی فرهنگی جهادی در لایه های مختلف اجتماع بوده و تلاش خواهد کرد به برکت حرم مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) خدمات متنوعی را ارائه نماید.

سیدسعید هاشمی، سردبیر خبرگزاری تسنیم در استان قم با اشاره به دستور اکید رهبر معظم انقلاب پیرامون قرارگاه فرهنگی، ابراز داشت: وقتی شخصیت برجسته جهان اسلام وارد عمل می شود و برای کارهای فرهنگی از شکل گیری قرارگاه گونه حرف به میان می آورد اهمیت مسائل فرهنگی بیشتر مد نظر قرار می گیرد.

وی افزود: راه اندازی قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی با موضوعات متنوع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی از ابتکارات مهم و پیشتاز آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) است که می بایست با حمایت مجموعه های مرتبط و باهدف انتشار یک الگوی مناسب برای سایر استان ها هدف گذاری و ریل گذاری شود.

در ادامه اکبر پوست چیان فعال رسانه و عضو انجمن روابط عمومی ایران با بیان این که دین و ارزش های اسلامی مصونیت بخش است، گفت: کسانی که با قرآن و اهل بیت(ع) اُنس بیشتری دارند، کمتر دچار لغزش می‌شوند.

وی با اشاره به این که فرهنگ دینی جامعه ما در معرض هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: نگاه انفعالی مسئولان حوزه فرهنگی به هجمه های دشمن، خطر بزرگی برای حفظ مبانی است و لذا راه اندازی قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت ارزشمند در راستای جلب قلوب و حفط مبانی دینی جامعه اسلامی است.

پوست چیان با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش مفاهیم دینی در جامعه امروز هستیم، تأکید کرد: باید از ظرفیت های به وجود آمده در جهت رشد و گسترش مفاهیم دینی و انقلابی در جامعه بهره گیریم و تقویت و حمایت از این قرارگاه فرهنگی و جهادی با رویکرد مردم نهاد می تواند نقش بسزایی در توسعه همکاریهای مردم و حرکت های عام المنفعه در جامعه اسلامی ما باشد.

وی با بیان این که به برکت انقلاب جامعه ما در مسیر قرآن و معارف اهل بیت(ع) قرار گرفت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این مفاهیم ناب که برکت تلاش های امام راحل، علما و بزرگان دینی به دست آمده به بهترین شیوه حفظ بماند و تشکیل این قرارگاه مصداق همین انقلابی بودن و انقلابی ماندن است که آستان مقدس حضرت معصومه (س) بدین سبک پیشگام بوده است.

در ادامه سیدعلی پورطباطبایی، سردبیر پایگاه خبری قم نیوز، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و چالش های فرهنگی دشمن را ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی فاخر دینی و اسلامی دانست و ادامه داد: تشکیل و راه اندازی قرارگاه فرهنگی جهادی فاطمی حرکتی نوین و تمدن ساز در راستای مقابله با حجمه های دشمن و همچنین تجمیع قلوب مؤمنین است.

وی با تأکید بر این که مبانی دینی و ارزش های الهی نیز باید با شیوه ای هنرمندانه و جذاب در جامعه ترویج شود، بیان کرد: اگر در بیان مبانی دینی از شیوه های نوین و ابزارهای کارآمد بهره گیریم به حتم اثرات مطلوبی در جامعه شاهد خواهیم بود و تشکیل این قرارگاه در راستای همین شیوه های نوین است که می بایست با شبکه سازی در همه استان ها و شهرهای کشور بسط و گسترش یابد.

حسین رضایی، مدیرمسئول پایگاه خبری ۵۹۸ گفت: اگر در طول تاریخ انقلاب اسلامی عاملی که باعث همبستگی های اجتماعی در طول دوران و بحران های مختلف شده است، ارزش ها و آموزه های اسلامی است که از اهل بیت(ع) امروز به دست ما رسیده است، طبیعتاً قرارگاهی که ذیل یک مکان مقدس همچون حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شکل بگیرد از پتانسیل زیادی برای همبستگی اجتماعی و پیشبرد اهداف عام المنفعه و خیریه برخوردار است.

وی افزود: تشکیل این قرارگاه کار ارزشمندی است که با مشارکت همه مؤمنین و مؤمنات می توان به برکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اقدامات پر برکتی را در سطح جامعه رقم زد.
سپس امیرحسامی نژاد، مدیر کانال خبر فوری قم و از عکاسان پیشکسوت استان در سخنانی گفت: دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به خصوص در حوزه فرهنگ غنی دینی و اسلامی نشان از اهمیت این موضوع دارد، به همین دلیل باید همه متولیان امور فرهنگی با همدلی و همزبانی برای تولید محصولات و تولیدات فاخر فرهنگی از هیچ کوششی دریغ نکنند و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از پیشگامان این حرکت ارزشمند است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار