مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: با همراهی ۲۶ دستگاه اجرایی، ۶۲ برنامه در حوزه زنان و خانواده در عرصه دفاع مقدس در قم پیش‌بینی‌شده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 19 September 2020

به گزارش تابناک قم، صدیقه صدیق تقی‌زاده با اشاره به نقش گران‌قدر بانوان در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: تقارن ماه عزاداری امام حسین(ع) و ایام دفاع مقدس یادآور حرکت رزمندگان و ایثارگران و زنان و مردان با رشادت در مسیر سیدالشهداست که با شجاعت و اخلاص در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با تشریح برنامه‌ها در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: با همراهی 26 دستگاه اجرایی، 62 برنامه در حوزه زنان و خانواده در عرصه دفاع مقدس در قم پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه تبیین ارزش‌های دفاع‌مقدس از طریق فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا، یکی از برنامه‌هاست ابراز کرد: در این ایام با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های پیام‌رسان، بخش زیادی از برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس و جایگاه بانوان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه می‌شود.

صدیق عنوان کرد: همچنین در هفته دفاع مقدس برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مسابقات توسط دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه سازمان ورزش و جوانان در اعطای جوایز برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با تأکید بر اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی سراسری از طریق بسیج ادارات استانی است، ادامه داد: تجلیل از خانواده شهدا به‌ویژه از مادران شهید و بیان خاطرات از 8 سال دفاع مقدس و روایتگری بانوان از دوران جنگ تحمیلی از جمله برنامه‌های فرهنگی در هفته بزرگداشت دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: همایش صبحگاهی ویژه بانوان ادارات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و روانشناسی با موضوع زن و خانواده و توانمندسازی بانوان با برگزاری دوره‌های مهارتی و جمع‌آوری خاطرات و ارائه آن توسط بانوان ایثارگر نیز برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا می‌شود.

صدیق یادآور شد: در این ایام نمایشگاه دفاع مقدس در بوستان‌ها و مساجد در سطح استان قم برپا می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌های فرهنگی با حضور مادران، همسران و خواهران شهید نیز طراحی‌شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم عنوان کرد: همچنین ارائه بسته‌های فرهنگی و آموزشی ویژه خانواده، میثاق با شهیدان، گرامیداشت مقام شامخ بانوان شهید و برگزاری برنامه‌های ترکیبی متناسب با این ایام و حضور داوطلبانه خانواده شهداء با خانواده‌های متوفیان کرونایی در دستور کار است.

وی مطرح کرد: یکی از برنامه‌ها نیز حضور بانوان داوطلب در غربالگری کروناویروس است، در این راستا تمامی برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و غالباً در فضای مجازی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار