معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از اتمام مراحل پایانی تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر(عج) و بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 17 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، اظهار داشت: شهرداری دارای بودجه سالیانه‌ای است که مصوب می‌شود و ما موظف هستیم در چارچوب آن بودجه گام برداشته و در جهت کلنگ‌زنی، افتتاح و تکمیل پروژه‌ها فعالیت داشته باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بیان اینکه ردیف بودجه مصوب شهرداری قم در بحث پروژه‌های عمرانی در سال جاری بالغ‌بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که شاخص‌ترین‌ آن‌ها در اولویت قرار دارد، افزود: عمده‌ترین آن اجرای پروژه‌های دو سالانه بودند که روند اجرای آن طولانی مدت شده بود و یا پروژه‌هایی که در سال جاری به اتمام می‌رسد.

حلوایی زاده ابراز کرد: یکی از هزینه‌کردهای بالا در اجرای پروژه‌های عمرانی، تملکات بوده که سبب دیرکرد در اجرای طرح‌ها می‌شود و در این باره با شهروندان به مذاکره می‌پردازیم و براساس قیمت کارشناسی‌شده اقدام به خرید می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های شاخص که در سال گذشته محور مستقیم آن تکمیل شد و امسال رمپ جهتی آن در تقاطع غیرهمسطح یا سه سطحه میدان ولی‌عصر(عج) در دست اجرا قرار گرفت ارتباط شریانی کمربندی امام علی(ع) به بلوار کبیری و کمربندی امام علی(ع) به خلیج فارس است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: محور مستقیم پروژه در سال گذشته به بهره برداری رسیده است، اما در ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا با وقفه‌ای مواجه شدیم که بلافاصله عملیات را از سر گرفتیم و رفع معارضات انجام شد و در حال حاضر مشغول تکمیل این پروژه و بتن ریزی هسیتم که امیدواریم تا پایان شهریور ماه و یا اوایل مهرماه به اتمام برسد و عملیات تکمیل و روسازی و بهره برداری نیز در ماه آینده عملیاتی شود.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: هرچند شیوع کرونا تعدادی از پروژه‌ها را با وقفه و افزایش هزینه مواجه کرد اما هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی قم را تعطیل نکرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت باغ پرندگان نیز تصریح کرد: این پروژه در وسعتی بالغ‌بر ۱۲ هکتار در حال انجام است و اعتبار اولیه و عمرانی بیش از ۳۰ میلیارد تومان است، هم‌اکنون با تکمیل مراحل نهایی محوطه‌سازی و آب‌نما ساخته‌شده و بخش ورودی در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: پیمانکار در حال تأمین گونه‌ها و جابه‌جایی پرندگان است و طبق مباحث زیست‌محیطی باید پرندگان تا یک ماه و نیم با محیط و شرایط اقلیمی سازگار باشند تا به‌طور کامل بتوان پروژه باغ پرندگان را راه‌اندازی کرد و شهروندان بتوانند از این فضای فرح‌بخش استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار