مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: طبق برآورد صورت گرفته‌ ۲۰ درصد دانش آموزان اتباع خارجی ساکن این استان به دلیل عدم تمکن مالی به فضای مجازی دسترسی ندارند.
کد خبر: ۹۰۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 17 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا اسلامی نسب افزود: با شیوع کرونا و مجازی شدن بخشی از آموزش، تحصیل غیرحضوری بسیاری از دانش‌آموزان اتباع با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

وی اضافه کرد:‌ عدم دسترسی به فضای مجازی، اینترنت، نداشتن گوشی همراه هوشمند و تبلت از جمله مشکلاتی است که دانش آموزان اتباع با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: در برخی خانواده‌ها پدر، مادر و یا هر دو کارگر ساده هستند و درآمد خاصی برای تهیه این تجهیزات ندارند؛ حتی در مواردی خانواده‌ها قدرت خرید تلویزیون نیز ندارند.

اسلامی نسب تاکید کرد: بارها از سازمان‌های حامی اتباع از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، شورای پناهندگان ناروی (ان آر سی) و یونیسف درخواست کرده‌ایم نسبت به بخشی از هزینه‌های دانش آموزان اتباع کمک نمایند، ولی تاکنون اقدامی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، به‌صورت نیمه‌حضوری و با در اختیار گذاشتن درس‌نامه و جزوه‌ها پیگیری می‌شود.

در حال حاضر ۳۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی از کشورهای مختلف در مدارس دولتی و غیردولتی این استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی و بقیه در متوسطه اول، دوم و هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

۷۰ درصد دانش‌آموزان اتباع ساکن در استان قم از کشور افغانستان،‌ ۱۵ درصد از کشور عراق و ۱۵ درصد نیز از سایر کشورها می‌باشند؛ حدود ۱۳ درصد دانش‌آموزان اتباع سراسر کشور در استان تحصیل می‌کنند و این دانش‌آموزان ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی قم را شامل می‌شوند.

۱۳ مدرسه در قالب ۲۲ واحد آموزشی مختص دانش‌آموزان اتباع کشورهای لبنان، پاکستان،‌ هندوستان، ‌عراق، کویت و افغانستان است و آموزش‌ها با سیستم آموزشی همین کشورها ارائه می‌شود.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان استان قم با افزایش هشت‌ درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار