معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خبر داد؛
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت باغ پرندگان گفت:پیمانکار پروژه در حال تأمین گونه‌ها و جابه‌جایی پرندگان است.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 16 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی‌زاده، معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین وضعیت باغ پرندگان قم اظهار کرد: پروژه باغ پرندگان در وسعتی بالغ‌بر ۱۲ هکتار در حال انجام است و اعتبار اولیه و عمرانی آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با تکمیل مراحل نهایی محوطه‌سازی و آب‌نما، بخش ورودی باغ پرندگان در حال انجام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

حلوایی زاده گفت: پیمانکار در حال تأمین گونه‌ها و جابه‌جایی پرندگان است و طبق مباحث زیست‌محیطی باید پرندگان تا یک ماه و نیم با محیط و شرایط اقلیمی سازگار باشند تا به‌طور کامل بتوان پروژه باغ پرندگان را راه‌اندازی کرد و شهروندان بتوانند از این فضای فرح‌بخش استفاده کنند.

مراحل پایانی تقاطع غیرهمسطح ولی عصر(عج)

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم همچنین از اتمام مراحل پایانی تقاطع غیرهمسطح حضرت ولی‌عصر(عج) و بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان این که امسال ردیف بودجه مصوب شهرداری قم در بحث پروژه‌های عمرانی بالغ‌بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان است، گفت: یکی از هزینه‌کرد‌های چشمگیر در اجرای پروژه‌های عمرانی، تملکات بوده که سبب دیرکرد در اجرای طرح‌ها می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به برخی از پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های شاخص که پارسال محور مستقیم آن تکمیل شد و امسال رمپ جهتی آن در تقاطع غیرهمسطح یا سه سطحه میدان، ولی عصر (عج) در دست اجرا قرار گرفت ارتباط شریانی کمربندی امام علی (ع) به بلوار کبیری و کمربندی امام علی (ع) به خلیج فارس است.

وی عنوان کرد: محور مستقیم پروژه پارسال به بهره برداری رسیده است، اما در ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا با وقفه‌ای مواجه شدیم که بلافاصله عملیات را از سر گرفتیم و رفع معارضات انجام شد و در حال حاضر مشغول تکمیل این پروژه و بتن ریزی هسیتم که امیدواریم تا پایان شهریور ماه و یا اوایل مهرماه به اتمام برسد و عملیات تکمیل و روسازی و بهره برداری نیز در ماه آینده عملیاتی شود.

حلوایی زاده عنوان کرد: هرچند شیوع کرونا تعدادی از پروژه‌ها را با وقفه و افزایش هزینه مواجه کرد، اما هیچ‌یک از پروژه‌های عمرانی قم را تعطیل نکرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار