مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از انعقاد قرارداد نصب نیوجرسی‌های اتوبان قم-تهران و اتمام آن تا پایان سال خبر داد و گفت: راه هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در قم بدون جاده آسفالت نیست.
کد خبر: ۸۹۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 16 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدحسن کلهری با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری اظهار داشت: تمام مجموعه راهداری تلاش می‌کند مردم سفری ایمن و بی‌خطر داشته و ارتقاء سیستم‌های نظارتی خود را در دستور کار قرارگرفته داده است.

وی از راه‌اندازی سامانه سپهتن در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: این دستگاه در اتوبوس‌ها نصب‌شده و تمام رفتار راننده را به‌صورت آنلاین به مراکز مدیریت مخابره کرده و راننده به‌وسیله دوربین نصب‌شده بالای سرش رصد می‌شود و در صورت هرگونه رفتار پرخطر تذکرات لازم به‌صورت آنلاین به راننده داده‌شده و ضریب ایمنی سفر را در کشور بالابرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره کل را ایمنی دانست و گفت: حفظ ایمنی در دو حوزه راهداری و حمل‌ونقل مسئله‌ای بوده که بیشترین توجه مجموعه راهداری را به خود مشغول کرده است.

وی حفظ استانداردهای جاده، انجام تعمیرات به‌موقع و به‌روزرسانی تابلوها را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: نگهداری جاده برای حفظ ایمنی به‌اندازه ساخت مسیرهای جدید اهمیت داشته و باید از ایجاد نقاط حادثه‌خیز در مسیر جاده‌ها جلوگیری کنیم.

رفع مشکلات جاده تاج خاتون به‌زودی

کلهری ادامه داد: احصا نقاط حادثه‌خیزی که از طرف پلیس‌راه به مجموعه ابلاغ می‌شود، تعمیر و مرمت، روکش آسفالت جاده، ترمیم شانه خاکی مسیر و غیره کارهایی است که در جهت نگهداری جاده‌ها و حفظ ایمنی انجام می‌شود.

وی احصای نقاط حادثه‌خیز جاده سلفچگان را موردبررسی قرارداد و گفت: جاده سلفچگان به سمت جاده تاج خاتون یکی از مسیرهای حادثه‌خیز بوده که متأسفانه شاهد تصادفات و فوت هم‌وطنانمان در این مسیر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از انجام مراحل پایانی این مسیر خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه تکمیل این مسیر بیش از 10 سال به دلایل مختلف طول کشیده اما امروز با پیگیری‌های انجام‌شده در مرحله پایانی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: از 6 ماه پیش که این پروژه به اداره راهداری تحویل داده‌شده است، عملیات عمرانی آن آغازشده و در قسمت تاج خاتون و گردش‌به‌راست و گردش‌به‌چپ آن‌که نیمه‌تمام مانده بوده بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد تومان و به‌صورت امانی در حال انجام است.

آسفالت تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در قم

کلهری با توجه به واگذاری ساخت راه‌های روستایی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: چندین کیلومتر راه روستایی در یک سال گذشته احداث‌شده و بر اساس آخرین آمارها، استان قم نخستین استانی است که هیچ روستای بالای 20 خانوار که راه آسفالت نداشته باشد، ندارد.

وی بهسازی و نگهداری راه‌های روستایی استان بیش از 270 کیلومتر را نیز موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده ساماندهی حوزه حمل‌ونقل بوده است، رانندگان نیازمند مکانی ایمن برای توقف ناوگان خود بوده و بر اساس این مطالبه شهرک حمل‌ونقل طراحی‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم نصب نیوجرسی مفصلی مسیر قم – تهران را با پیشرفت 80 درصدی دانست و تأکید کرد: متأسفانه به علت عدم اختصاص اعتبارات لازم این پروژه به‌کندی در حال اجرا بوده و امیدواریم 25 کیلومتر باقی‌مانده که بااعتباری بالغ‌بر 32 میلیارد تومان قرارداد آن بسته‌شده تا پایان سال به اتمام برسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار