شهردار منطقه پنج قم بابیان اینکه زمین‌های بدون توافق در قم مشکل‌ساز شده است، گفت: مردم برای هرگونه خریدوفروش در محدوده منطقه پنج باید از شهرداری استعلام بگیرند.
کد خبر: ۸۹۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 15 September 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به احداث طرح‌های مختلف در اطراف مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: از محدوده جمکران تا رینگ دوم بلوار حضرت خدیجه(س)، کاربری‌های مصوبی وجود دارد و پروانه ساختمانی برای متقاضیان صادر می‌شود.

وی افزود: اما زمین‌های بزرگی در محدوده یا خارج از جمکران وجود داشته که توسط مردم به‌صورت مشاعی خریداری‌شده و بدون اینکه در طرح تفصیلی باشد، مالکین تقاضای کاربری مسکونی و پروانه ساختمانی دارند.

وی بابیان اینکه اکثر زمین‎ها در این محدوده قول‌نامه‌ای است و کوچه‌ها بر اساس طرح تفصیلی مشخص نبوده و مالکین آن نیز مشخص نیستند، ابراز کرد: باید صاحبان فعلی این زمین‌ها به سراغ مالکین اولیه بروند تا با شهرداری توافق کنند و قطعه‌بندی مشخص شود و طبق طرح تفضیلی پروانه اخذ کنند.

اقبالیان خاطرنشان کرد: اراضی خارج از محدوده نیز باید تائیدیه از سازمان جهاد کشاورزی بگیرند تا تفکیک انجام شود، البته نمی‌توانیم در این محدوده، کاربری مسکونی بدهیم.

وی عنوان کرد: در جهت ساماندهی منطقه پنج از شهروندان تقاضا داریم هرگونه خریدوفروش در جمکران و در منطقه را از شهرداری قم استعلام بگیرند که در آینده دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: در جهت بهداشت منطقه از اداره محیط‌زیست، بهداشت و دامپزشکی تقاضای همراهی بیشتری داریم تا اقداماتی را برای ارتقای سلامت مردم انجام دهند و با راهکارهای قانونی مشکلات بهداشتی در محله جمکران را از بین ببریم.

منطقه پنج با مساحتی در حدود ۸.۴۳۵ هکتار در جنوب شرقی شهر قم می باشد. این منطقه حدفاصل خیابان شهیدان کلهری، میدان پلیس، میدان شهید محلاتی، جاده سراجه تا انتهای حریم شهر(جاده کهک)، بلوار پیامبر اعظم، جمکران تا انتهای کارخانه آسفالت می باشد. جمعیت این منطقه حدود ۹۳ هزار تن است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار