رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دلیل آنکه یکی از باکیفیت‌ترین ذخایر آهک در استان قم وجود دارد؛ در این زمینه امکان توسعه و سرمایه گذاری فراهم است.
کد خبر: ۸۹۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 15 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمدتقی کاظم زاده با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان قم اظهار کرد: 25 نوع ماده معدنی در استان قم شناسایی شده است. نیاز کارخانه‌های سیمان کشور یک و نیم میلیون تن در سال مصرف سنگ آهک و مارن است که در واقع ظرفیت یک میلیون تنی کارخانه سیمان نیزار را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تولید انواع پودر سنگ‌ها و آهک‌های پخته در صنعت ساختمان در بحث آهک نقش بسزایی دارد و زمینه‌های بسیاری در صنعت آهک می‌توانیم پیش‌بینی و به سرمایه گذاران پیشنهاد کنیم.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تولید کاغذهای رنگی و دیواری از کربنات کلسیم و آهک، گفت: تولید آهک هیدراته به عنوان یک ماده معدنی مهم در صنعت کشور محسوب می‌شود و مواد میکرونیزه آهکی در صنایع دارویی و صنایع بهداشتی آرایشی مصرف بسیاری دارند.

وی عنوان کرد: به دلیل آنکه یکی از باکیفیت‌ترین ذخایر آهک را داریم در این زمینه امکان توسعه و سرمایه گذاری وجود دارد.

کاظم زاده با بیان اینکه استان قم در زمینه گچ سال‌های گذشته رتبه خیلی بهتری داشته است، گفت: رتبه استان قم در این زمینه در سال‌های اخیر افت داشته ولی در زمینه مصارف پزشکی و صنعت دیوارهای پیش ساخته امکان سرمایه‌گذاری صنعت گچ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث منگنز پیش‌بینی کارخانه فرو منگنز در دستور کار است و در بحث مس مطالعات مناسبی در استان انجام می‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: نمک‌های آبی یکی از مواد معدنی با ارزش و با اهمیت است که از دریاچه‌های نمکی استان استخراج می‌شوند و امکان ایجاد کارخانجات تصفیه نمک را در استان می‌توانند فراهم کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار