مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۱۹۰ فضای آموزشی با حدود ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا به مجموع فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی آموزش‌وپرورش استان اضافه‌ شد.
کد خبر: ۸۹۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 14 September 2020

به گزارش تابناک قم، محسن پورگلیان‌ افزود: با توجه به این‌که ۲۰ طرح آموزشی و ورزشی در دست احداث است، با اتمام این طرح‌ها،‌ فضاهای ساخته‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۲۱۰ باب با حدود ۲۸۵ هزار مترمربع افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: از تعداد ۲۱۰ فضای آموزشی، ۱۰۷ باب مدرسه با یک هزار و ۵۰۹ کلاس درس و ۱۰۳ باب فضاهای ورزشی، فرهنگی و کارگاهی است.

وی ادامه داد: در شهریورماه امسال هفت طرح آموزشی شامل پنج مدرسه و ۲ کارگاه فنی و حرفه‌ای با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری رسید که شامل ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا با ۵۳ کلاس درس است.

پورگلیان بیان کرد: اگر فضای آموزشی تا پایان دولت یازدهم و دوازدهم به ۲۸۵ هزار مترمربع برسد، با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان به ۲۷۰ هزار نفر در استان قم، میانگین افزایش سرانه آموزشی ۰.۲ مترمربع می‌شود.

وی افزود: با این افزایش، سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در قم به۴.۲ مترمربع می‌رسد؛ درحالی‌که میانگین کشوری این عدد، ۵.۲ می‌باشد.

به گفته وی، بر اساس استاندارد آموزشی تدوین‌شده باید به ازای هر دانش‌آموز ۸.۲ مترمربع فضای آموزشی موجود باشد.

 مدیرکل نوسازی مدارس قم خاطرنشان کرد: ۱۰۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در استان نیاز است تا به سرانه آموزشی استاندارد دست‌یابیم و اگر افزایش سنواتی جمعیت دانش‌آموزی نیز لحاظ شود، سالانه حداقل ۳۰ مدرسه دیگر نیز باید احداث شود.

وی گفت: در حال حاضر میانگین کشوری تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس ۲۲ نفر و در قم ۲۸ نفر است.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار