مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: تکمیل پروژه مسیر قم به سمت جعفریه با مشکلات اعتباری و بودجه‌ای همراه است.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 13 September 2020

به گزارش تابناک قم، حسن صبوری، با اشاره به تکمیل مسیر قم به جعفریه اظهار داشت: این مسیر به دلیل اینکه به استان‌های شمال و شمال غرب کشور دسترسی دارد و در شهر جعفریه و روستاهای اطراف نیز رفت‌وآمد زیاد است، به همین دلیل ضرورت داشت این مسیر تبدیل به بزرگراه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در موافقت‌نامه‌ای که در سطح ملی مبادله و به استان ابلاغ‌شده بود، این جاده راه اصلی و تعریض جاده را موردتوجه قراردادند اما در استان، تصمیم‌گیری شد با تخصیص اعتبار و مشکلاتی که وجود دارد این پروژه را تبدیل به مسیر چهار خطه کنیم چراکه می‌دانستیم این مسیر دارای ظرفیت بزرگی است و اگر این راه تبدیل به چهار خطه شود حتی تمایل رانندگان به استفاده از این مسیر بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: براین اساس اجرای پروژه در 4 قطعه تعریف شد و ظرف سه سال تیز سه قطعه به اتمام رسید، برای این پروژه تنها از اعتبارات ملی استفاده نشد و از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری و بنیاد برکت و اعتبارات استانی و اعتبار سازمان راهداری کمک گرفتیم تا این کار بزرگ را بتوانیم رقم بزنیم.

صبوری عنوان کرد: سه قطعه از مسیر انجام شد و مشکل در قطعه چهارم جعفریه است که از جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان و نقطه قلعه سنگی قرار دارد، دراین‌باره در قطعه چهارم مسیر رفت کامل شده و مسیر برگشت در 4 کیلومتر در حال انجام است و امیدواریم کار پیش رود.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه مسیر قم به سمت جعفریه با مشکلات اعتباری و بودجه‌ای همراه است خاطرنشان کرد: با گزارشاتی که به دفتر مقام معظم رهبری داده‌ایم سال قبل 5 میلیارد تومان از دفتر برای اجرای این پروژه کمک شد تا به اتمام برسد و البته این مقدار اعتبار کافی نیست و رقم بیشتری باید تزریق شود و نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ظرف 5 ماه گذشته پروژه با روند خوبی پیش می‌رود و امیدواریم که این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد و مسیر امن را در اختیار هم استانی‌ها و دیگر استان‌ها قرار دهیم.

وی افزود: پروژه مسیر قم جعفریه حدود 6 سال است که شروع‌شده و دو سال در قطعه چهارم به دلیل تأمین اعتبار زمین‌گیر بوده‌ایم.

صبوری بیان کرد: اجرای پروژه قلعه سنگی نیز قراردادی بود که توسط شرکت ساخت زیربنایی کشور منعقد شد و به‌طور مستقیم در قم آن را عملیاتی می‌کردند و این پروژه به قم تنفیذ نشده بود، هرچند ما این پروژه را پیگیری می‌کردیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش به‌صورت ناقص این پروژه را تحویل گرفتیم و تعهد دادیم خودمان آن را به سرانجام برسانیم، امروز این اتفاق افتاده است و در حال تهیه اسناد برای اخذ تشریفات برای اجرای پروژه هستیم تا آن را هر چه زودتر به بهره‌برداری برسانیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با توجه به اتفاقاتی که در این مسیر افتاده 50 درصد ترافیک مسیر بیشتر از گذشته شده و تردد تریلی‌ها و خودروها از این مسیر انجام می‌شود و به‌طورکلی تردد تسهیل شده و ترافیک را در سلفچگان کاهش داده و با افزایش ایمنی، 70 درصد تصادفات جاده‌ای در این مسیر کاهش‌یافته است.

وی اظهار داشت: باید تلاش کرد مسیر را به لحاظ روکش آسفالت موردحمایت قرارداد تا با اطمینان خاطر بیشتری عبور و مرور انجام شود، این آمار پلیس‌راه است و نشان می‌دهد اجرای پروژه‌های راه، امنیت بیشتری را برای جاده متصور شده است.

صبوری عنوان کرد: اگر تأمین اعتبار برای سال 99 در نظر گرفته شود، اجرای پروژه دو ماه ازنظر فنی کار دارد، اما هنوز این بودجه ابلاغ نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار