رئیس اورژانس ۱۱۵ استان قم با اشاره به آمار غرق‌شدگان استان در سال ۹۹ گفت: آمار غرق‌شدگان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ مورد گزارش شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 12 September 2020

به گزارش تابناک قم، شنا ورزشی است که با توجه به وضعیت فعلی آب‌وهوای جامعه بیش‌ازپیش موردتوجه قرار می‌گیرد، ولی غالباً افراد از خطرات آن غافل می‌مانند. طبق آخرین آمارهای غرق‌شدگان کل کشور در سال گذشته نشان از مرگ 430 نفر بر اثر غرق‌شدگی در رودخانه و آب‌های جاری است، به‌ویژه در شهرهای کویری مانند قم آمارهای غرق‌شدگان با توجه به وضعیت گرمی آب‌وهوا و روی آوردن به سمت شنا در رودخانه‌های اطراف قم با رشد بسیاری روبرو بوده است.

شاید دلیل روی آوردن مردم به شنا در رودخانه‌های اطراف در قم کمبود اماکن تفریحی، گرما و اقلیم خاص شهر قم باشد، هم‌چنین قمی‌ها با توجه به گرمی هوا به‌سوی مناطق ییلاقی از جمله کهک روی آورده و در رودخانه‌های اطراف اقدام به شنا می‌کنند و همین موضوع سبب شده است آمار غرق‌شدگی به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان با رشد قابل‌توجهی روبرو شود. سال گذشته آمار غرق‌شدگان در قم 21 مورد بوده که منجر به فوت 13 در صحنه شده است .

مرداد بیشترین ماه تعداد غرق‌شدگان در قم

رئیس اورژانس 115 استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به تعداد آمار غرق‌شدگان استان در سال 99 اظهار داشت: آمار غرق‌شدگان از ابتدای سال جاری تاکنون 11 مورد در کل بوده که 7 مورد آن فوت در صحنه حادثه و 3 مورد دیگر با احیا تحویل مراکز درمانی شدند یک مورد دیگر هم با سطح هوشیاری مناسب تحویل مرکز درمانی شد.

محمد شهیدی خاطرنشان کرد: مردادماه با 4 مورد غرق‌شدگی و بخش کهک دارای بیشترین تعداد موارد غرق‌شدگی در استان قم هستند.

سال 98 اوج غرق‌شدگان در قم

رئیس اورژانس 115 استان قم  در بخش دیگری با ارائه گزارشی از آمار غرق‌شدگی در سال گذشته یادآور شد: 21 مورد غرق‌شدگی در سال 98 گزارش شده است که از این تعداد 13 مورد فوت در صحنه و 3 مورد انتقال با احیا و5 مورد با سطح هوشیاری مناسب تحویل مرکز درمانی شده‌اند.

به گفته وی، بیشترین تعداد موارد غرق‌شدگی هم در بخش کهک بوده و بیشترین تعداد مربوط به غرق‌شدگی در سال 99 به مردادماه اختصاص دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار