مسئول بسیج رسانه قم گفت: برای تقویت بیش‌ازپیش رسانه‌های استان نیازمند تربیت نیروهای متخصص و متعهد در ابعاد مختلف فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم و به همین دلیل این موضوع به جد در دستور کار بسیج رسانه قم قرار گرفته‌است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 12 September 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی تاجیک‌ بیان کرد: در همین رابطه دوره‌های آموزش خبرنگاری را برای تقویت نیروی انسانی رسانه‌های قم برگزار می‌کنیم و تلاش داریم رسانه‌های استان در بهره‌گیری از نیروهای متعهد و متخصص در سطح کشور الگو باشند همان‌طور که موقعیت ویژه قم در ابعاد مختلف خبری و رسانه‌ای چنین اقتضایی دارد.

وی بیان کرد:‌ دوره‌های آموزش خبرنگاری توسط بسیج رسانه استان در سال‌ جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی و نیمه حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و ۴۰ تن به‌صورت تخصصی مهارت‌های مرتبط با فعالیت در رسانه‌های خبری را فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد: مباحث موردنظر برای ارائه در این دوره‌های آموزشی بر اساس جدیدترین تحولات حوزه خبر و نیاز رسانه‌های استان طراحی‌شده است تا شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره توانایی لازم برای انجام فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای در سطح استانداردهای تعیین‌شده را داشته باشند.

تاجیک گفت: تربیت فعالان رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی را به‌عنوان هدف اصلی در بسیج رسانه قم دنبال می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان با استفاده از شبهه افکنی و تاکتیک‌های جنگ روانی، فضای رسانه‌ای جامعه را مورد هجمه قرار دهند.

وی بیان کرد: به همین منظور در جریان برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌کنیم تا شرکت‌کنندگان با مهارت‌های لازم برای پاسخ‌گویی به فشار رسانه‌ای دشمن و خنثی‌سازی آن آشنا شوند و بتوانند از مبانی دینی و اعتقادی با استدلال و منطق دفاع کنند.

هم‌اکنون ۶ روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، ۴ دوهفته‌نامه، ۱۹ ماهنامه، ۸ دوماهنامه، ۹۰ فصلنامه، ۱۳۸ دوفصلنامه، ۳ سالنامه و ۶۲ پایگاه خبری در این استان دارای مجوز فعالیت هستند. از ۳۴ مجوز فعالیت خبرگزاری در کشور، دفتر مرکزی ۳ خبرگزاری در قم است ضمن اینکه ۲۰ خبرگزاری و ۲۵ روزنامه سراسری نیز در قم دارای دفتر نمایندگی هستند.

این استان با داشتن  ۳۸۵ رسانه چاپی و برخط دارای مجوز، کمی بیش از سه درصد تمام رسانه‌های دارای مجوز کشور را در اختیار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار