شهردار قم با اشاره به لزوم شکل‌گیری بدنه مرحله پنج عمار یاسر توسط بخش خصوصی گفت: مردم باید خود را در مواهب طرح های شهری سهیم بدانند.
کد خبر: ۸۹۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۵ 11 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه ستاد عالی سرمایه‌گذاری قم با اشاره به مسیر شکل‌گیری مرحله پنج طرح عمار یاسر، اظهار داشت: در این طرح سیاست شهرداری باز کردن مسیر است و بدنه خیابان را مردم باید شکل دهند. سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت این طرح که از خیابان معلم تا میدان سپاه امتداد دارد، افزود: طرح فوق با عرض ۴۵ متر و در ۲ سطح پیگیری خواهد شد تا نیاز ترافیکی آن محدوده را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نزدیکی این محور به حرم حضرت معصومه (س) اقبال در مردم برای سرمایه‌گذاری در بدنه این خیابان زیاد خواهد بود، گفت: اگر شهرداری وارد کار ساخت و ساز در بدنه شود، آفت‌هایی دارد و هدف ما این است که مردم در سود اجرای طرح های شهری سهیم باشند.

شهردار قم اهمیت سیما و منظر و خط آسمان در این معبر را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید طرحی برای این مسیر تهیه شود که متناسب با فضای این طرح بوده و به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی سمت و سو بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مساله طرح های تفریحی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید از تمام فرصت‌ها برای تکمیل و احیای طرح های تفریحی در شهر قم استفاده کرد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مشکل هایی که در مسیر جذب سرمایه گذار برای شهربازی میدان ۷۲ تَن وجود داشت افزود: مردم قم در این شهربازی خاطره های خوبی دارند و ما باید برای شکل دهی سریعتر آن تلاش کنیم. وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲ سرمایه گذار برای کار در این طرح، ادامه داد: با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی تامین تجهیزات مورد نیاز شهربازی کار مشکلی شده و حتی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی در این مسیر نتوانستند به کمک شهرداری قم بیایند.

شهردار قم همچنین به اهمیت کیفیت در شکل دهی به شهربازی میدان ۷۲ تُن اشاره کرد و گفت: یک شهربازی مدرن و خوب در چارچوب امکان های کنونی کشور باید در این نقطه ایجاد شود.

سقائیان نژاد یادآور شد: مسئولان امر در مدت یک هفته وضعیت پیشنهادهای سرمایه گذاری در این طرح را مشخص کرده و سابقه متقاضیان و دستگاه‌هایی که در اختیار آنها قرار دارد را به دقت بررسی کرده و گزارشی به ستاد سرمایه گذاری ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از ساخت داخل برای شهرداری قم اولویت است، ادامه داد: در موضوع شهربازی اما توجه به استانداردها و ایمنی تجهیزات موضوعی بسیار حساس است و نباید به دنبال سعی و خطا باشیم.

شهردار قم افزود: اگر شهربازی میدان ۷۲ تن تا نوروز ۱۴۰۰ شکل بگیرد در کنار طرح هایی مانند شهربازی غدیر، بوستان علوی، تله سیژ و سورتمه یک تحول بزرگ در طرح های عمرانی اتفاق خواهد افتاد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: بعد از اینکه پارک هزار هکتاری فراهم شد و اقلیم آن محدوده شکل گرفت، می‌توان در آن موقعیت هم به پروژه‌های تفریحی شبیه به تله سیژ فکر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار