سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به تشکیل کارگروه تامین امنیت غذایی قم در اداره کل دادگستری استان گفت: تامین امنیت غذایی از اولویت های مهم استان به شمار می آید.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مجید یزدی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه­ های ابلاغی از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و در راستای بند ۲ ماده ۱ تشکیلات وزارت بهداشت و قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی قانون اصلاحی فوق، در خصوص ضرورت اطمینان از سلامت غذایی جامعه، جلسه کارگروه امنیت غذایی استان در دادگستری قم تشکیل شد.

یزدی تحقق سلامت عمومی را در همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین امنیت شهروندان در این حوزه می بایست احساس امنیت همشهریان نیز تامین شود. معاون دادگستری قم به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اشاره نمود و افزود: هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پس­ آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبان چنان­چه طبق قوانین خاص مشمول مجازات ‌شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی هم­چنین اظهار داشت: استفاده از افزودنی های غیر مجاز، عدم رعایت بهداشت مواد غذایی، عدم درج تاریخ مصرف بر روی اجناس، آلودگی های میکروبی، عرضه مواد غذایی فاقد مشخصات از جمله مواردی است که از سوی دستگاه قضایی تحت تعقیب و پیگیری لازم قرار خواهد گرفت. یزدی افزود: با توجه به ماده ۸۵ قانون نظام صنفی بازارهای روز باید توسط سازمان صمت و شهرداری ساماندهی شود و ایجاد دبیرخانه بازار روز از سوی شهرداری امری ضروری و تضمین کننده بخشی از سلامت شهروندان است.

وی ضرورت نظارت و بازرسی مستمر از عطاری ها، نمایشگاه ها و جشنواره های مواد غذایی، واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی را امری مهم برشمرد و ضمن هشدار به متخلفان تاکید کرد: دستگاه قضایی در حمایت از ماموران بهداشت و بازرسان حوزه سلامت اهتمام جدی دارد و گزارشات واصله و هر نوع ممانعت و کارشکنی در این خصوص را با جدیت پیگیری خواهد نمود.

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری قم یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی جامعه، بازرسان اداره بهداشت مکلف هستند به صورت جدی نظارت مستمر خود را از کلیه مراکز آموزشی در همه سطوح تشدید نموده و موارد تخلف و جرایم را جهت پیگیری به دستگاه قضایی ارسال نمایند.

یزدی در پایان از عموم شهروندان دعوت کرد که با مراجعه به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir در سامانه جامع اطلاعات اطلاعات مردمی قوه قضاییه ثبت‌نام و اطلاعات گزارش ­ها و تخلفات را جهت پیگیری قضایی به مسئولان اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار