رئیس کل دادگستری قم با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر، تضمین کننده حقوق بیت المال است گفت: اداره ها و نهادهای دولتی و عمومی قم مکلفند تا لیست و نقشه املاک و اراضی خود را به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال نمایند.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری با اعلام برگزاری جلسه کارگروه پیشگیری از حاشینه نشینی استان، از پیگیری اجرای طرح کاداستر خبر داد و اظهار داشت: اجرای ماده ۹ قانون حدنگار، تضمین کننده حقوق بیت المال در حوزه اراضی و املاک عمومی و دولتی است.

وی با اشاره به این که نقشه‌برداری کاداستر دارای ارزش حقوقی در محاکم بوده و بر اساس آن، مرزها در سند مالکیت تعیین و صادر می شود، تاکید کرد: با توجه به رسالت دستگاه قضایی بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نقشه­ های حدنگار به عنوان اماره و دلیل متقن و مستند قضایی در حل اختلاف ها و دعاوی مطروحه در محاکم قضایی است و نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی و صدور آرای مستدل و احقاق حقوق عامه دارد.

رئیس کل دادگستری قم گفت: با توجه به ضرورت صیانت از حقوق بیت المال و به منظور جلوگیری از خرید و فروش اراضی ملی و دولتی، کلیه اداره ها و نهادهای دولتی و عمومی استان مکلفند تا لیست و نقشه املاک و اراضی خود را به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال نمایند.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۵ طرح کاداستر در استان افزود: بر این اساس معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با همکارای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان موظف است تا نهایی شدن طرح و در اجرای این قانون اهتمام جدی داشته و قصور مقام ها و دستگاه­ های دولتی و نهاد­ها را به سازمان بازرسی و دادستانی جهت پی­گیری قضایی اعلام نماید.

رئیس کل دادگستری قم ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح بستر لازم جهت پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه ­ای، وقوع جرم و آسیب­ های اجتماعی و تشکیل پرونده ­های قضایی با موضوع تصرف عدوانی اراضی ملی و دولتی فراهم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار