اهانت و بی احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد. دخالت کشورهای بیگانه عامل بی ثباتی و تداوم ناامنی در منطقه شده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای گفت وگو کرد.

ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فی مابین دو کشور بر ظرفیت‌های فراوان موجود میان ایران و فرانسه در حوزه های مختلف و تأثیر آن بر تحکیم و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

وی با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در جهان بر آثار منفی و مخرب آن در زندگی مردم جهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همفکری کادر درمان دو کشور از این بحران عبور کنیم.

وی ضمن توجه به مواضع فرانسه در حفظ برجام و عدم حمایت از قطعنامه تسلیحاتی امریکا علیه ایران گفت: غرب باید به توافقات خود در برجام پایبند باشد و بدعهدی غرب در قبال توافق هسته‌ای و دنباله روی کشورهای غربی از امریکا در اجرای تحریم‌های ظالمانه به هیچ وجه قابل قبول نیست و انتظار جبران آن را داریم.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: اهانت و بی احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از این دیدار با تاکید بر برقراری ثبات، صلح و امنیت در منطقه گفت: دخالت کشورهای بیگانه عامل بی ثباتی و تداوم ناامنی در منطقه شده است و احترام به تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به نقش موثر همکاری‌های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط دو کشور بر مراودات حوزه‌های تخصصی و کمیسیون های مجالس دو کشور تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار