رئیس پلیس فتا قم در خصوص تهدیدات پیش روی فعالان و سرمایه‌گذاران در حوزه ارز دیجیتال هشدار داد.
کد خبر: ۸۹۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به تبلیغ فروش ارزهای دیجیتال در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده و اینکه انتقال ارزهای دیجیتال به خارج از مرزهای هر کشوری به‌ راحتی صورت گرفته و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر است شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

موالی در خصوص ویژگی ارزهای دیجیتال بیان کرد: نوسان بسیار زیاد و مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و همچنین افزایش کلاهبرداری اینترنتی و به خصوص احتمال لو رفتن رمز کیف پول ازجمله خطرات ارزهای دیجیتال است.

رئیس پلیس فتا قم افزود: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای خرید ارز دیجیتال یکی از شگردهای مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب ارزهای دیجیتال را می‌دهند، در حالی‌ که ارزهای دیجیتال بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.

این مقام انتظامی قم تاکید کرد: خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال از شگردهای مجرمان سایبری است که با این شگرد و تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حجم گسترده‌ای پول را به صورت مستقیم یا با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان به سرقت برده‌اند.

رئیس پلیس فتا قم همچنین از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار