رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: دشت قم هرسال بیشتر از گذشته خشک می شود و تا زمانی که حقابه های قم در حوزه های بالادستی اختصاص نیابد مشکلات فرسایش خاک قم برطرف نمی شود.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی، با تاکید براینکه گرد و غبار قم منشاء داخلی دارد، اظهار کرد: باید حساسیت هایی که برای مسئله افزایش جمعیت وجود دارد افزایش یابد و توسعه صنعتی قم برمبنای اصول و ضوابط اساسی توسعه شهری شکل بگیرد اما متاسفانه توسعه شهری براین اساس شکل نگرفته است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در دشت قم، بیان کرد: محدودیت در منابع آبی و نگهداری آن در بالادست موجب شده است که دشت قم هرسال بیشتر از گذشته خشک شود و تا زمانی که حقابه های قم در حوزه های بالادستی اختصاص نیابد مشکلات فرسایش خاک قم برطرف نمی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه برخی از مدیران استان توسعه استان را بر محور صنعت تنظیم کرده‌اند، گفت: در حالی توسعه استان بر محور صنعت تنظیم شده است که ظرفیت محیط‌زیست و کشاورزی قم شکننده شده است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش چشمگیر اراضی کشاورزی و زارعی قم، گفت: اراضی کشاورزی در قم به کمتر از ۵۰ هزار هکتار رسیده که این مسئله نگرانی بسیاری را به دنبال دارد.

پور میدانی با اشاره به اینکه مسائل عمیق و کارشناسی زیست‌ محیطی قم بیش از این ظرفیت برگزاری جمعیت و صنعت را ندارد، تصریح کرد: پایداری محیط‌زیست تنها راهی است که می شود به صورت منطقی و اصولی به مبارزه با گرد و غبار پرداخت و برای تحقق این هدف باید مراتع سبز افزایش یابد که این امر با اختصاص حقابه ها امکان پذیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار