آئین افتتاح و بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری شامل ۱۲ نیروگاه برق خورشیدی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به منظور تامین درآمد پایدار در موقوفات و بقاع متبرکه استان قم به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۹۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲ 10 September 2020

به گزارش تابناک قم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در این آئین با تاکید بر ضرورت نقش ۀفرینی همه دستگاه ها، نهادها و عموم مردم در تحقق جهش تولید گفت: جهش در تولید و همچنین تلاش مستمر در تولید علم زمینه‌ساز تولید اقتدار برای نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به خصوصیت ظلم‌ستیزی ملت ایران عنوان کرد: ستیز با قدرت‌های شیطانی جزو ویژگی های برجسته انقلاب اسلامی وی نظام جمهوری اسلامی است و اقتدار نظام اسلامی به واسطه همین ویژگی به دست آمده است.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت های غنی انسانی و مادی در کشور ادامه داد: تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی در سایه تولید علم میسر است که در این زمینه کشور دارای ظرفیت‌های عظیم انسانی است.

اسکندری توجه به تولید داخل و ظرفیت های ملی را در تحقق جهش تولید گفت: جهش تولید به تولید ثروت منجر می‌شود و وجود اقتصاد قوی می‌تواند ما را در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب یاری کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با تاکید بر تولید ثروت بر پایه تولید داخلی گفت: زیربنای تحقق این امور، تولید علم است و در نهایت همه اینها به تولید قدرت می‌رسد، قدرتی که موجب می‌شود احدی نتواند نگاه چپ به این مرز و بوم داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: نیروهای مسلح ایران طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب با تولید علم به تولید قدرت رسیده‌اند و همین مسئله آنها را جزو بهترین نیروهای نظامی دنیا قرار داده است، این الگو باید در دیگر عرصه‌ها هم پیاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: لازم است نگاه ما به انگشت اشاره رهبری باشد، هر جا ایشان احساس نیاز و دغدغه کردند باید پای کار باشیم و از جان و دل مایه بگذاریم.

ظرفیت تولید این ۱۲ نیروگاه برق خورشیدی ۳۰۲ کیلو وات در روز است با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در بقاع متبرک استان نصب و راه اندازی شده است. تا پایان امسال نیز ۱۴ بقعه متبرک دیگر استان نیز مجهز به پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی پایدار برق خواهند شد.

شرکت برق استان قم تا ۳۰ سال خرید برق این پنل‌های خورشیدی را تضمین کرده که درآمد آن برای هزینه‌های بعدی اماکن متبرکه استفاده خواهد شد.این پنل‌ها روزانه ۶ ساعت تولید برق خواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار