جلسه شورای ترافیک استان برگزار و طرح جامع ترافیکی شهر قم مورد توجه قرار گرفت و ضمن انتقاد از افزایش حجم تصادفات در سطح شهر از اجرای طرح الیزه یا اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارتی در قم تأکید شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱ 09 September 2020

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای ترافیک استان با حضور بهشتی معاون استاندار قم، ذاکریان معاون شهردار قم، دیگر مسئولان استانی و کارشناسان و مشاوران ترافیکی در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه با اشاره به اهمیت کاهش تصادفات در شهر قم اظهار داشت: متأسفانه در چند ماه گذشته شاهد افزایش تصادفات در شهر قم بوده‌ایم.

محسن بهشتی با تأکید بر اعمال قانون توسط دوربین‌های ترافیکی سطح شهر برای کنترل تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: تجربه بلوار آیت‌الله بروجردی و کاهش 100 درصدی تصادفات منجر به فوت، نشان‌دهنده لزوم اجرایی شدن طرح الیزه یا اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارتی در قم است.

وی ضمن پیشنهاد لزوم تصویب اجرایی شدن طرح الیزه در قم ابراز کرد: باوجود تأمین زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، باید این طرح هر چه سریع‌تر در سطح شهر اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با درخواست برای رفع اختلافات در نحوه ارسال اطلاعات برای اعمال قانون خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری و اتفاق‌نظر بین شهرداری قم و پلیس راهور در نحوه ارسال اطلاعات باید مکاتبات لازم جهت رفع موانع با مرکز پلیس راهور در تهران انجام شود.

دوربین‌های کنترلی شهر قم مجهز به کد پلیس شده‌اند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه از به‌روزرسانی کلیه دوربین‌های سطح شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها برای ارسال اطلاعات از سرور مرکز کنترل ترافیک شهرداری به سرور پلیس راهور فراهم‌شده است.

عباس ذاکریان از انتقال دیتای دوربین‌های ترافیکی از طریق فیبر نوری اشاره کرد و گفت: دوربین‌ها کد پلیس راهور داشته و پلیس می‌تواند به‌صورت آنلاین اعمال قانون کند.

تدوین طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم

در ادامه جلسه مشاوران طرح جامع ترافیک شهر قم به بررسی ابعاد این طرح پرداخته و توضیحات جامعی دراین‌باره ارائه دادند که بهشتی معاون استاندار با بررسی موارد اصلاحی در این طرح خواستار تشکیل جلسه‌ای مشترک با کارشناسان کمیسیون ماده 5 شد.

طرح جامع ترافیکی که در شش بخش تدوین‌شده ضمن بررسی ابعاد ترافیکی شهر قم به ارائه راه‌کارهایی جامعی پرداخته و زیرساخت‌های ضروری برای رفع گره‌های ترافیکی در شهر قم را بیان می‌کند.

بررسی برخی از نقاط حادثه‌خیز شهری و تغییرات هندسی در این طرح‌ها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار