استاندار قم با تاکید بر ضرورت ساماندهی شهرک صنعتی تخصصی چوب و مبلمان ثامن قم گفت: برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران و درودگران مشغول به کار در این شهرک باید شرکت تعاونی و اتحادیه مربوطه فعال شود.
کد خبر: ۸۹۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹ 09 September 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: فعالیت ها در راستای ساماندهی شهرک صنعتی فوق و همچنین صنف چوب و مبلمان استان بیش از پیش گسترش پیدا کند.

استاندار قم طرح ریزی یک برنامه برای سامان دادن به کاربری فعلی شهرک ثامن را مورد توجه قرار داد، افزود: در این زمینه باید از نظر حوزه معاونت استانداری استفاده شود تا امر ساماندهی شهرک تسریع شود.

استاندار قم گفت: موضوع واگذاری زمین در قطعه های کوچک ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مربعی نیز باید تا پایان مهرماه سال جاری تعیین تکلیف و نتیجه آن در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اعلام شود.

شهرک صنعتی ثامن الائمه به عنوان نخستین شهرک صنفی در زمینه تولید مصنوعات چوبی و مبلمان در کیلومتر ۱۵ جاده قم- قنوات و در کیلومتر ۵ اتوبان قم- گرمسار واقع‌شده است، مساحت این شهر ۱۴۰ هکتار بوده و ۱۶۰ هکتار نیز برنامه توسعه‌ای برای این شهرک صنعتی در نظر گرفته‌ شده است.

واگذاری زمین به شهرک های صنعتی قم بدون حاشیه بوده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه اظهار داشت: طی دو سال گذشته موضوع واگذاری زمین به شهرک های صنعتی قم تقریبا یک حاشیه هم نداشته و در واگذاری ها از اختیارهای استان استفاده و به یک معنا حداقل دریافتی نقدی با حداکثر باز پرداخت اعمال شده است.

مهرداد غضنفری با اشاره به اینکه در شیوه واگذاری زمین در هیات مدیره شرکت شهرک ها تجدید نظر خواهد شد گفت: ما در هیات مدیره شهرک های صنعتی استان این مساله را به سرانجام می رسانیم و مصوب می کنیم تا مورد عمل قرار بگیرد.

غضنفری با اشاره به اهتمام جدی مسئولان برای ساماندهی صنعت چوب و مبلمان قم اهمیت انتقال واحدهای این صنف به شهرک ثامن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ماهیت شهرک صنعتی ثامن تخصصی است بدان معنا که تولیدی، توزیعی و خدماتی می باشد و تمام فعالیت های این صنف از طریق این شهرک به صورت زنجیروار به هم متصل است.

معاون استاندار قم گفت: پیشنهاد ما به شرکت شهرک ها این است که حدود ۸۰ قطعه زمینی را که آماده کرده در یک بازه زمانی ۲ ماهه به صنعتگران متقاضی واگذار نماید.

غضنفری ادامه داد: شرکت شهرک ها همچنین مقدمات ساخت و ساز را نیز فراهم کند و با توجه به نیاز واحدها به تسهیلات بانکی، بانک های عامل را جهت این اقدام مشخص نماید تا پرداخت تسهیلات در یک مدت زمان مشخص عملیاتی شود.

انتقال چوب خام قم صنعت چوب و مبلمان این استان را نابود می کند

فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: به دلیل محدودیت های ایجاد شده در قم محصول چوب این استان به صورت خام به تهران انتقال داده می شود.

مرتضی حیدری افزود: در حالی که چوب تولید شده در قم در تهران فرآوری شده و به قیمت های مناسب فروخته می شود، صنعت چوب و مبلمان استان در معرض نابودی قرار می گیرد.

فرماندار قم ساماندهی شهرک ثامن را به لحاظ اقتصادی و اشتغال زایی برای استان مهم دانست و گفت: شهرک ثامن زمینه حضور و استقرار صنعتگران چوب و مبلمان و احیای این خوشه صنعتی استان را فراهم می کند.

واگذاری زمین به بخش صنعت قم باید هدفمند باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه گفت: در استان عرصه های زیادی وجود دارد که هم اکنون بیش از ۲۰ سال است که به حوزه صنعت استان واگذار شده ولی همچنان بلاتکلیف است.

عباس پور میدانی افزود: باید واگذاری زمین را هدفمند نموده و در این زمینه به موضوع زیرساخت ها نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

پورمیدانی تصریح کرد: از همان آغاز که به فکر واگذار کردن زمین هستیم باید سود و زیان آن را مدنظر قرار دهیم و با در نظر گرفتن همه موارد برای این کار اقدام کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار