دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت و طلابی که در این ایام شیوع کرونا به صورت جهادی به خدمت به مردم شتافتند گفت: منافاتی وجود ندارد که هم در عرصه علم و تهذیب کوشا باشیم و هم در عرصه خدمت رسانی به مردم.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۴ 09 September 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با بیان اینکه حوزه های علمیه ما هیچ گاه از عرصه علم و دانش خود را کنار نکشیدند اظهار کرد: حوزه های علمیه در شرایط سخت و دشوار که زندگی عالمان و بزرگان ما نشان می‌دهد، به تربیت نفوس پرداختند و شاگردانی را پرورش داده اند.

وی ادامه داد: علمای بزرگواری را ما در طول تاریخ داشته‌ایم که این ها به شهادت رسیده‌اند و در حقیقت عرصه علم و دانش را رها نکردند و انتظاری که ما از اساتید داریم این است که مشوق طلاب باشند گرچه شرایط امروز ما یک شرایط استثنایی است یعنی شرایط این ویروس مهلکی که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و همه عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی و تمام مسائل زندگی جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه قم با بیان یانکه ما در این شرایط درس و بحث حوزه را آغاز می کنیم، ولی به فضل و عنایات الهی امیدواریم با جدیّت در استان‌هایی که مقدور است به صورت حضوری درس برگزار کنند تصریح کرد: مدیران مراکز استانی ما اهتمام بورزند در برگزاری درس‌ها و در مکان‌هایی که امکان برگزاری دروس به صورت حضوری به تمام معنا نیست به صورت تلفیقی برگزار کنند و در جایی که امکان برگزاری تلفیقی نیست حداقل به صورت مجازی برگزار کنند و نسبت به مسائل حضور و غیاب طلاب عزیز ما، گرچه خودشان مقید هستند و نیازی به حضور و غیاب به آن معنا نیست.

وی اضافه کرد: چون عرصه علم عرصه‌ای است که همه دنبال می کنند، اما در عین حال برای این که نظم و نظام حوزه حفظ بشود و در حقیقت ما بتوانیم در پایان سال تحصیلی، کارنامه درستی از دروس حوزوی ارائه بدهیم، ان شاءالله طلاب هم مقید باشند در درس‌ها چه حضوری، چه تلفیقی و چه به صورت مجازی ان شاءالله با جدیت شرکت کنند.

وی با اذعان به اینکه ما در کنار درس باید عرصه اخلاق را هم روی آن عنایت لازم داشته باشیم خاطرنشان کرد: لذا اساتید حداقل هفته‌ای یک جلسه قبل از درس اختصاص بدهند به مباحث اخلاقی و ما ان شاءالله حوزه پر رونق و با نشاطی داشته باشیم.

حسینی بوشهری با بیان اینکه این ویروس کرونا معلوم نیست که به این زودی‌ها شرش از جهان دور بشود گفت: حالا تا پیدا شدن واکسن و درمان و معالجه مناسب باید زندگی‌مان را چه زندگی فردی و چه زندگی اجتماعی و چه درس و بحث را منطبق کنیم با همین شرایط موجود، همین طور که مردم کسب و کارشان را تعطیل نکردند و تا آنجایی که توانسته‌اند با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌های لازم به کسب و کارشان بپردازند.

وی ادامه داد: اهمیت علم بالاتر از همه اینگونه مسائل است، جامعه‌ای که علم و دانش و اخلاق در آن نباشد، آن جامعه، جامعه مرده‌ای است و طلاب ما و اساتید ما و فضلای ما که هدایتگران جامعه هستند هرچه اندوخته‌های علمی‌شان را بیشتر کنند، طبعاً نفع رسانی آنها به جامعه بیشتر خواهد بود.

حسینی بوشهری با تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت و طلابی که در این ایام شیوع کرونا به صورت جهادی به خدمت به مردم شتافتند گفت: منافاتی وجود ندارد که هم در عرصه علم و تهذیب کوشا باشیم و هم در عرصه خدمت رسانی به مردم چون دینی که ما داریم و اسلامی که به ما رسیده است و در بیانات نبی اکرم «ص» و اهل بیت عصمت و طهارت «س» هم سفارش به علم و دانش شده و هم سفارش به کمک به آحاد بشری به خصوص مؤمنین و متدینین.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار