معاون استاندار قم گفت: در طول چند سال اخیر، واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قم، بدون هیچ حاشیه‌ای انجام شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ 09 September 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری امروز در بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در حوزه تولید، از اختیارات استانی استفاده کرده‌ایم و شرایط خوبی را به وجود آورده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: در طول چند سال اخیر، واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قم، بدون هیچ حاشیه‌ای انجام شد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در واگذاری زمین مطالباتی دارند که سرعت‌بخشی به روند آماده‌سازی و حداقل دریافتی در تأمین زمین و حداکثر زمان برای بازپرداخت تسهیلات ازجمله مطالباتی بوده که موردتوجه قرارگرفته است.

غضنفری بیان کرد: برخی مشکلات در روند واگذاری زمین در هیئت‌مدیره شهرک‌های صنعتی استان مورد ارزیابی قرارگرفته است و مصوباتی دراین‌باره داریم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نیز در جهت توسعه شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین جهت به‌ویژه در شهرک صنعتی ثامن ویژه ساماندهی صنعت چوب و مبلمان اهتمام داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: شهرک‌های صنعتی تخصصی، ظرفیت مهمی در سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال هستند و انتقال واحدهای صنعت چوب به شهرک ثامن نقش مهمی در رفع مشکلات تولید دارد.

وی گفت:ماهیت شهرک صنعتی ثامن تخصصی است، بدان معنا که فعالیت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در آن ساماندهی شده و به‌صورت یکپارچه و زنجیروار متصل است.

غضنفری بیان کرد: از شرکت شهرک‌های صنعتی انتظار می‌رود 80 قطعه آماده‌سازی شده را بر اساس نقشه به متقاضیان واگذار کنند و بانک‌های عامل نیز در پرداخت تسهیلات مشخص شود و تدابیر لازم را در پرداخت وام بیندیشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت زمین در دو ماه مشخص شود و این واگذاری هر چه زودتر به اتمام برسد، تحولات خوبی در شهرک تخصصی ثامن اتفاق می‌افتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی قبلاً قطعات بالای 500 متر را به سرمایه‌گذاران واگذار کرده‌اند و امروز تعدادی از صنعتگران به دنبال قطعات کوچک هستند که در این خصوص قطعات 300 تا 500 متری می‌تواند بخشی از مشکلات صنعت را حل کند.

وی گفت:شهرک‌های صنعتی تخصصی، ظرفیت مهمی در سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال هستند و در سال جهش تولید باید در جهت رفع موانع به‌طورجدی تلاش کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار