معاون آموزش و پرورش استان قم از تدوین سند راهبردی این اداره کل با ۱۳۱ راهکار عملیاتی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، سید علی محمدی، با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در مدارس اظهار داشت: با توجه به دستور اکید و مطالبه گر مقام معظم رهبری درزمینهٔ اجرای موارد مندرج در سند تحول در اداره مدارس، بنا شد با ابلاغ برنامه مدونی که برگرفته از 23 هدف و 131 راهکار عملیاتی سند تحول بنیادین است کلیه فعالیت‌های ادارات و مدارس استان برگرفته از همین راهکارهای عملیاتی باشد.

وی با بیان برنامه‌های مدون در راستای اجرای اهداف این سند تصریح کرد: تعداد 177 برنامه در قالب 603 فعالیت از موارد مندرج در سند تحول استخراج‌شده و بر اساس آن مدارس نیز با توجه به موقعیت و دوره تحصیلی و اقتضای خود، تدبیر و تعالی کلیه فعالیت‌های خود را در این چارچوب قرار می‌دهند.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان قم استفاده هوشمند از فضای مجازی را یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین دانست و گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده غیراصولی و ناصحیح از فضای مجازی نیازمند برنامه‌ای هدفمند برای بهره‌مندی هوشمندانه از این فضا هستیم.

محمدی ایجاد سامانه شاد را رخدادی مهم برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی اعلام کرد و افزود: این سامانه با فوریت وزارت آموزش و پرورش و به‌کارگیری تیمی قوی از دانشگاه صنعتی شریف در شرایط بحرانی راه‌اندازی شد و با عنوان بهترین و کم‌خطرترین سامانه نسبت به پیام‌رسان‌های دیگر شناخته شد.

وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به مشکلات پیام‌رسان شاد وجود داشت خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی که با همفکری و همکاری کادر فرهنگی صورت گرفت بسیاری از مشکلات و ضعف‌های برنامه شاد برطرف شد و روزبه‌روز شاهد کیفیت بهتر و امکانات بیشتر این برنامه خواهیم بود.

به گفته رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان قم، شبکه دانش‌آموزی شاد به‌منظور یکپارچه‌سازی و همسان‌سازی فعالیت‌های آموزش مجازی به وجود آمد تا معلمان و دانش آموزان مدارس ما با عضویت در آن از خدمات آموزشی یکسان، منسجم و کارآمدتری بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار