۲۰۵۸ بازرسی از اصناف و اماکن قم انجام شد
کد خبر: ۸۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 15 August 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی افزود: در یک هزار و ۴۹۹ مورد از این بازرسی‌ها مشخص شد، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۸۴ صنف نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اخطار تعطیلی دریافت کردند و یک واحد صنفی نیز پلمب شد.

به گفته وی، ۹۶ مورد نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی انجام و یک هزار و ۶۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف معدوم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۲ مورد شکایات مردمی از تخلف بهداشتی اصناف و اماکن مختلف نیز توسط کارشناسان مرکز بهداشت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ۹۲ مورد بازرسی از مشاغل سخت و زیان‌آور، ۳۲ مورد تالار، ۱۷ مورد داروخانه، ۲ فروشگاه زنجیره‌ای، چهار اداره و سازمان، ۹ دفتر پیشخوان، ۷۲ گاراژ ضایعات، ۱۲ بانک، پنج پلیس +۱۰، ۶ بیمارستان، ۱۰ مرکز جامع سلامت، چهار مرکز تجاری، ۶۸ جایگاه سوخت و ۲ مطب از جمله اقدام های کارشناسان در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی با اشاره به ۴۵۶ مورد بازرسی از کارگاه، کارخانه و صنوف مختلف، افزود: پیگیری نظارت بر رعایت اصول تامین سلامت شاغلان در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت و همچنین ارسال لیست کارکنان مثبت و پیگیری درمان و قرنطینه آن‌ها از جمله اقدام های کارشناسان می‌باشد.

وی ادامه داد: ۵۴ مورد ارزیابی درب منازل افراد مبتلا، ۶۳ مورد نظارت بر گندزدایی آمبولانس و گندزدایی سرویس بهداشتی از دیگر اقدام ها بوده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار