مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاش هستیم این ظرفیت حفظ شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 15 August 2020

به گزارش تابناک قم، اسرافیل شعاعی اظهار داشت: توسعه زیرساختهای تولیدی و صنعتی و ایجاد ظرفیت اشتغال، یکی از راهبردهای مهم در جهش تولید است و در این مسیر علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، اقدامات خوبی تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: صنایع کوچک یکی از ظرفیت های مهم در تولید است و با سرمایه اندکی راه‌اندازی می‌شود و سهم مهمی در رونق تولید دارد و قلب‌های تپنده اقتصادی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: برخی از صنایع کوچک در قم تلاش‌های بسیار ارزشمندی در توسعه داشته‌اند و وظیفه ما حمایت از این واحدهاست تا بتوانند به تولید ادامه دهند و به دلیل موانعی که وجود دارد، تعطیل نشوند.

شعاعی خاطرنشان کرد: در وضعیت شیوع کرونا بسیاری از صنایع کوچک دست از تولید برنداشته‌اند و حتی به صورت هدفمند در جهت تولید اقلام ضروری و بهداشتی اقدامات خوبی شکل گرفته و در تولید مواد ضدعفونی و گان و ماسکف توفیقاتی به دست آمده است.

وی بیان کرد: در صورتی که واحدهایی دچار مشکلاتی شوند، دفاتر خدمات رسان این مشکلات را احضاء و در جهت رفع آن در تلاش هستند، ضمن اینکه در کارگروههای رفع موانع نیز بسیاری از دغدغه‌های تولید پیگیری و رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: 2300 قرارداد در ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم منعقد شده است که از این آمار 1551 واحد به بهره برداری رسیده و فعال است و 765 مورد نیز در حال ساخت و ساز است.

وی افزود: در حال حاضر 32 هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی قم مشغول به کار هستند و در تلاشیم این ظرفیت حفظ شود.

شعاعی عنوان کرد: 90 درصد از واحدهای تولیدی در قم جز صنایع کوچک است که برخی از آنها به مرور مورد حمایت قرار می‌گیرند و در طرح توسعه شاهد افزایش اشتغال و تولید در این صنایع هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی این واحدها، صندوق ضمانت صنایع کوچک در جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از بانک تا سقف سه میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار