افزایش ظرفیت تولید مهم‌ترین برنامه اقتصادی قم، ضرورت توجه جدید به وضعیت تازه صادرات، ضرورت ارتقای جایگاه قم در بخش معادن، افتتاح ۹ طرح صنعتی در امسال، اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و تولید محصولات متنوع لوازم ‌خانگی؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.
کد خبر: ۸۸۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 15 August 2020

به گزارش تابناک قم، تشکیل کارگروه مراسم عزاداری محرم، اهدای ۱۳هزار و ۴۲۱ واحد خون، ضریب نفوذ ۹۴.۵ درصدی گاز در روستاها، پرداخت ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید، همکاری مشترکان مانع از خاموشی برق، ثبت ملی ۱۵ اثر تاریخی، کشاورزی عامل اصلی در توسعه اشتغال زنان روستایی، احیای ۴۵ واحد صنعتی راکد، عضویت ۴۰ هزار تَن در کانون‌های مساجد قم، لزوم افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی، ضرورت تقویت زیرساخت رشته پاورلیفیتینگ و شروع فعالیت هیات جدید فوتبال؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم بود.

ضرورت ارتقای جایگاه قم در بخش معادن

استاندار قم، با اشاره به وجود ذخایر معدنی در این استان گفت: قم باید در بخش معدن به جایگاه ویژه دست پیدا کند.

بهرام سرمست در جلسه شورای معادن قم، با اشاره به تدوین سند توسعه قم در حوزه معادن افزود: قم در زمینه معادن در طول سالیان گذشته به جایگاه خود دست نیافته است.

افزایش ظرفیت تولید مهم‌ترین برنامه اقتصادی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه های اقتصادی قم در سال جهش تولید تشویق واحدهای تولیدی صنعتی این استان به افزایش ظرفیت تولید است.

محمود سیجانی هفته گذشته در حاشیه بازدید استاندار قم از چند واحد شهرک صنعتی شکوهیه افزود: احیا و راه اندازی دوباره واحدهای راکد قم نیز از جمله هدف هایی است که در راستای رونق و جهش تولید دنبال می‌شود.

تولید محصولات متنوع لوازم ‌خانگی

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: محصولات متنوع لوازم‌خانگی باکیفیت بالا و قابلیت رقابت با برندهای خارجی درقم تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می‌شود.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قم با داشتن زیرساخت‌های مناسب صنعتی و تعداد قابل‌توجه واحدهای تولیدکننده لوازم‌خانگی، طی سال‌های اخیر همواره یکی از قطب‌های مهم تامین این محصولات درکشور بوده‌است.

ضرورت توجه جدید به وضعیت تازه صادرات

در سی و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست بهرام سرمست استاندار قم ترتیب یافت، نسبت به مشکلات و چالش‌های پیش روی صادرات کالاهای بومی استان هشدار داده شد.

اصلاح ساختار واحدهای مرغداری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، با اشاره به این‌که صنعت پرورش طیور استان درحال تحول است،‌ گفت: اصلاح ساختار فنی واحدهای مرغداری فعال درقم که از مدت‌ها قبل آغاز شده با همکاری بهره‌برداران در حال انجام و تکمیل است.

علی‌اصغر همت هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا، افزود: این اقدام‌ها باهدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و افزایش بهره‌وری در واحدهای مرغداری استان انجام می‌شود.

پرداخت ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای ویژه به ۲۷ طرح حوزه جهش تولید پرداخت خواهد شد.

مهرداد غضنفری در کارگروه اقتصاد مقاومتی افزود: این ۲۷ طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ضریب نفوذ ۹۴.۵ درصدی گاز در روستاها

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای این استان ۹۴.۵ درصد است.

علیرضا نصیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۴۹ روستای قم از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به ۱۲ روستا نیز در حال انجام است.

تشکیل کارگروه مراسم عزاداری محرم

کارگروه استانی آیین عزاداری ماه‌های محرم و صفر باهدف ساماندهی مجالس و محافل عزاداری، با حضور بیژن سلیمانپور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل شد.

تمام ظرفیت قم برای برگزاری مناسب عزاداری محرم پایِ ‌کار آمده است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: تمام ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای استان برای برگزاری عزاداری محرم همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی پای‌کار آمده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی هفته گذشته در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای قم در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تاکنون ۵۰ مکان متناسب با پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری عزاداری ایام محرم در اختیار هیات های عزاداری قرارگرفته که این آمار در حال افزایش است.

۴۴ درصد مراجعه‌کنندگان درمانگاه جوادالائمه(ع) از کشورهای گوناگون هستند

مدیر درمانگاه چشم‌پزشکی جوادالائمه(ع) قم گفت: ۲۸ درصد بیماران این مرکز درمانی را عراقی‌ها، ۸ درصد بیماران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و ۸ درصد دیگر را نیز بیماران ساکن کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند.

حامد کرمانی در جمع خبرنگاران افزود: باوجوداین‌که تمام تجهیزات و مواد مصرفی درمانگاه رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارد، ولی با افزایش قیمت دلار، نرخ درمان درمانگاه نسبت به سال گذشته ثابت مانده است و برنامه‌ای نیز برای افزایش قیمت‌ها به دلیل ماهیت این مرکز درمانی وجود ندارد.

احیای ۴۵ واحد صنعتی راکد

استاندار قم، با بیان این‌که این استان از برنامه تعیین شده برای احیا و فعالسازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال جلوتر است، گفت: ۴۵ واحد صنعتی که قابلیت تبدیل شدن به شرکت‌های دانش بنیان را دارند از حالت راکد و نیمه فعال خارج شدند.

بهرام سرمست هفته گذشته درحاشیه بازدید از واحدهای شهرک صنعتی شکوهیه افزود: بر اساس ارزیابی‌های که توسط شرکت شهرک های صنعتی کشور انجام شده، قم یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه احیای واحدهای تولیدی است.

کشاورزی عامل اصلی در توسعه اشتغال زنان روستایی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن نقش مهمی در توسعه اشتغال زنان روستایی استان دارد و از مهاجرت خانواده‌های بومی روستاهای قم به شهر جلوگیری می‌کند.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اشتغال زنان روستایی استان به فعالیت‌های کشاورزی سبب افزایش درآمد خانواده‌ها و بالا رفتن رضایت آنها از زندگی در روستا می‌شود که این موضوع نقش مهمی در حفظ حیات روستاهای قم دارد.

اهدای ۱۳هزار و ۴۲۱ واحد خون

مدیرکل انتقال خون قم گفت: از ابتدای سال جاری تا تیرماه امسال، ۱۳ هزار و ۴۲۱ واحد خون درقم اهدا شده‌است، ضمن این‌که تاکنون ۷۵ بیمار بهبود یافته کرونا در این استان پلاسمای خود را برای درمان سایر بیماران اهدا کرده‌اند.

مرتضی نوریان در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: اگر چه میزان اهدای خون درمجموع نسبت به مشابه سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد،‌ اما میزان اهدای خون درتیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته‌است.

برخورد با واحد صنفی متخلف جایگزین تعطیلی کل صنف شود

فرماندار قم، با بیان این‌که برای ایجاد محدودیت های ناشی از کرونا، برخورد با واحد صنفی متخلف جایگزین تعطیلی کل صنف شود، گفت: برخی واحدهای صنفی مسائل بهداشتی را به صورت مطلوبی رعایت می‌کنند که بر این اساس تصمیم گیری کلی پیرامون یک صنف درست نیست.

مرتضی حیدری هفته گذشته درجلسه ستاد مقابله با کرونای قم افزود: باید به واحدهای صنفی متخلف تذکر و در صورت رعایت نکردن، تعطیل شوند، ولی واحدهای صنفی دیگر که این مسائل را رعایت می کنند، باید اجازه داد تا فعالیت آنها ادامه یابد.

همکاری مشترکان مانع از خاموشی برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: همکاری مشترکان برق به‌ویژه در بخش صنعتی و کشاورزی مانع از اعمال خاموشی در سطح این استان شده است.

داوود سلیمانیان هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: از همه مشترکان درخواست داریم برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، دست کم ۱۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

عضویت ۴۰ هزار تَن در کانون‌های مساجد قم

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد قم گفت: حدود ۴۰ هزار تن در ۴۱۷ کانون فرهنگی هنری مساجد قم در قالب سامانه جامع بچه های مسجد ساماندهی و ثبت نام شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به انتخاب این استان به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران گفت: کانون های فرهنگی مساجد قم در کشور الگو و فعالیت‌های گسترده و متنوع این کانون‌های همواره جریان ساز بوده‌است.

ثبت ملی ۱۵ اثر تاریخی

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت:‌ ۱۵ اثر تاریخی قم درفهرست آثار ملی به ثبت رسید که این امر موجب حفاظت بیشتر از آنان می‌شود.

ضرورت تقویت زیرساخت رشته پاورلیفیتینگ

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم، با بیان این‌که زیرساخت رشته پاورلیفیتینگ قم تقویت می‌شود،‌ گفت: خانه بدنسازی استان بستر مناسب برای احیای رشته پاورلیفتینگ و فعال سازی رشته های مغفول مانده را فراهم می‌کند.

سعید آمده در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اهمیت راه اندازی خانه بدنسازی در استان افزود: باشگاه های استان در برخی رشته های زیرمجموعه این هیات به دلیل استحلاک بالای وسائل و تجهیزات، رغبتی برای فعالیت ندارند.

فضاهای ورزشی قم ۱۲۳ هزار متر مربع توسعه یافت

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با بیان این‌که در پایان سال ۹۱ تعداد ۷۹ مکان ورزشی به میزان ۲۱۸ هزار و ۷۰۴ متر مربع در سطح استان وجود داشت، گفت: به لطف حمایت های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید ۳۰ مکان ورزشی به مساحت ۱۲۳ هزار و ۳۸۱ متر مربع به فضاهای ورزشی قم اضافه شد.

رسول منعم هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران افزود: فضاهای زیر پوشش این اداره کل از ۱۹ صدم به ۲۴ صدم افزایش رسید و با احتساب فضاهایی که در اختیار دیگر دستگاه های دولتی و همچنین بخش خصوصی قرار دارد، فضاهای ورزشی استان نیم متر مربع افزایش پیدا کرد.

لزوم افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: سرانه ورزشی قم هم‌اکنون ۵۰ سانتی‌متر مربع است که این سرانه برای رسیدن به میزان استاندارد یک مترمربع فضای ورزشی به ازای هر نفر نیاز به افزایش ۲ برابری دارد.

رسول مُنعِم در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به کمبود سرانه ورزشی قم نسبت به میانگین کشوری افزود: میانگین سرانه در کل کشور ۷۱ سانتی‌متر و میزان استاندارد این سرانه یک مترمربع است که این موضوع نشان از کمبود شدید زیرساخت‌های ورزش در قم دارد.

شروع فعالیت هیات جدید فوتبال

سرپرست هیات فوتبال قم گفت: با تحویل دفتر هیات فوتبال به تیم جدید مدیریتی، این هیات پس از ۸۰ روز تعلیق و بلاتکلیفی فعالیت خود را آغاز کرد.

قدرت الله باقری هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به نامه فدراسیون فوتبال در نهم مرداد ماه جاری افزود: با ارسال این نامه و تایید سرپرستی هیات فوتبال که پیش از این در مجمع فوق العاده هیات فوتبال قم با برکنار رییس سابق هیات فوتبال استان انتخاب شده بود، مشکل پیش آمده در این زمینه برطرف شد.

افتتاح ۹ طرح صنعتی در امسال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۹ طرح صنعتی این استان در حوزه جهش تولید با سرمایه‌گذاری ۳۶۹ میلیارد تومانی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمود سیجانی در کارگروه اقتصاد مقاومتی افزود: تمام این ۹ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار