از هفته آینده؛
ساعات کاری ادارات قم که از دو هفته قبل با هدف کاهش مصرف برق و در راستای تامین برق بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده بود از شنبه ۲۵ مرداد ماه به روال قبل بازمی‌گردد.
کد خبر: ۸۸۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 14 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، استاندار قم، در چهل و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اعلام خبر بازگشت ساعت کار ادارات به روال عادی از هفته آینده، گفت: با توجه به گزارش شرکت توزیع نیروی برق استان مبنی صرفه جویی هم استانی ها و رفع کمبود برق، ساعات کاری ادارات به روال قبل بازمی‌گردد.

افزایش تولید ماسک‌های صنعتی و خانگی در ایام ماه محرم، نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر توزیع ماسک در داروخانه‌ها، ابلاغ سریع دستورالعمل‌های بهداشتی به هیئات مذهبی استان قم، مقابله جدی و حتی تعطیلی و جریمه اصنافی که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند، در اختیار گذاشتن اماکن آموزشی اداره کل آموزش و پرورش و اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان به هیئات مذهبی برای اجرای مراسم‌ ایام محرم، از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز ستاد مدیریت بحران بررسی شد.

در حال حاضر روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار ماسک صنعتی و خانگی در استان تولید می‌شود که به گفته استاندار قم این میزان تولید تقاضای شهروندان را پاسخ می‌دهد.

به گفته استاندار دستورالعمل‌های بهداشتی ایام ماه محرم به زودی با جزئیات ابلاغ می‌شود تا نهادها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین هیئات مذهبی که در تلاشند مراسم ماه محرم را همسو با سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار کنند از جزئیات این دستورالعمل‌ها مطلع شوند.

سرمست افزود: همه گروه‌ها و بخش‌های مرتبط با مدیریت بحران استان و ستاد مقابله با کرونا وظیفه دارند با اتخاذ تدابیر بهداشتی گام موثری در جهت کاهش ابتلای شهروندان به ویروس کرونا بردارند تا استان قم در کشور به عنوان الگویی موفق در مقابله با کرونا معرفی شود.

وی گفت: در خصوص برگزاری مراسم‌های ماه محرم انتظار این است که ائمه جماعات، هیئات مذهبی و دیگر نهاد‌های متولی با همفکری هم، نسبت به برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان اقدام کنند.

استاندار افزود: نظرات کارشناسی‌ ائمه جماعات، هیئات مذهبی و دیگر نهادهای متولی که به ما ارسال شده بود را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم که با عمده این پیشنهادات موافقت شد.

در این جلسه دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از پویش‌های ماسک نزنیم در فضای مجازی، از پلیس فتا خواست برخورد جدی با افرادی که این پویش‌ها را در فضای مجازی راه اندازی می‌کنند داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار