نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: مباهله یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دین اسلام است، اسلام برای هدایت انسان‌ها از همه راه‌ها استفاده می‌کند و برای هدایت معاندان تلاش اسلام این است که ابتدا نقش هدایتی و سپس نقش مقابله داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸ 14 August 2020

به گزارش تابناک قم، عبدالله حاجی صادقی، با اشاره به اهمیت و جایگاه روز مباهله اظهار داشت: دین حق در همه صحنه‌ها حقانیت خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: در یکی از این صحنه‌هایی که برخی مسیحی‌ها بدون روحیه عناد ولی با شک و تردید نگاه می‌کردند دعوت به مباهله شدند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیان کرد: زیبایی این موضوع این است که چه کسانی از سوی اسلام برای مباهله رفتند که تعبیر قرآن این است که پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) حضرت فاطمه زهرا(س) و دو فرزندش و عظمت این خانواده را نشان می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه بی‌نظیر معصومین(ع) عنوان کرد: آن‌قدر این خاندان بزرگ بودند که مسیحیان گرفتار رعب و وحشت شدند و متوجه شدند طاقت مباهله را در این مرحله ندارند.

حاجی صادقی ادامه داد: مباهله یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دین اسلام است اسلام برای هدایت انسان‌ها از همه راه‌ها استفاده می‌کند و برای هدایت معاندان تلاش اسلام این است که ابتدا نقش هدایتی و سپس نقش مقابله داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روز مباهله از یوم‌الله اسلامی است و برای پیروان اهل‌بیت(ع) روز مبارکی است و باید تبریک گفت، باید خدا را شاکر باشیم و افتخار کنیم که از پیروان معصومین(ع) هستیم که قرآن از آن‌ها به بزرگی یاد می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار