معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تبدیل چهره استان قم از یک استان غیرفلزی به یک استان فلزی خبر داد و گفت: استان قم پتانسیل خوبی در سه فلز آهن، مس و طلا دارد.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 14 August 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران از تبدیل چهره استان قم از یک استان غیرفلزی به یک استان فلزی خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه تقریباً حدود 30 هزار کیلومترمربع را در استان قم موردبررسی قرار داده‌ایم و مبلغی فراتر از 40 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استان قم پتانسیل خوبی در سه فلز آهن، مس و طلا دارد گفت: این سه عنصر در منطقه زواریون قرار داشته و در حال حاضر شناسایی و پی‌جویی انجام‌ شده و بعد از جلسه شورای معادن استان مقرر شد وارد اکتشاف عمومی شویم.

وی بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی معتقد به حفظ منابع طبیعی بوده و با روش‌های جدیدی که در حال انجام هستیم امیدواریم با کمترین آسیب به منابع طبیعی بتوانیم اکتشافات را انجام دهیم.

شهیدی در پایان با اشاره به جایگاه ایران در بخش عناصر فلزی و معدنی در جهان گفت: در برخی از عناصر مثل گچ کشور دارای جایگاه نخست و گاهی دوم جهان هستیم و در 25 عنصر جزو پانزده کشور نخست جهان هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار