آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به هفدهمین گردهمایی ماه محرم اروپا در مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ بیان کرد: اسلام، صلح و امنیت و آرامش روانی را همچون آب حیات برای جامعه جهانی لازم می شمارد و قرآن مجید را خیر مطلق شمرده و می‌فرماید«والصلح خیر».
کد خبر: ۸۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم،‌ در پیام این مرجع تقلید آمده است: اینجانب تشکیل این جلسه باشکوه را که با حضور اندیشمندان و فرهیختگان از نقاط مختلف اروپا برای یکی از مهمترین مسائل سرنوشت ساز جهان بشریت انجام شده به همه شما حضار محترم و عزیز تبریک می گویم و امیدوارم بتوانید در این جهان طوفانی که از بسیاری از نقاط آن بوی جنگ می آید گام موثری را در راه کمک به صلح بردارید.

در این پیام تاکید شده‌است: اسلام، صلح و امنیت و آرامش روانی را همچون آب حیات برای جامعه جهانی لازم می شمارد و قرآن مجید را خیر مطلق شمرده و می‌فرماید«والصلح خیر».

پیام حاکیست: از مهمترین وظایف مبلغان اسلامی درسراسر جهان ترویج معارف ناب قرآنی و پاسخگویی به نیازهای روز مسلمین خصوصاً در کشورهای غیر اسلامی است در حال حاضر در برخی مناطق جهان آتش جنگ و درگیری های داخلی در جریان است و بیماری کرونا هم از طرفی مشکلات را مضاعف نموده ضرورت تشکیل این جلسات را روشن می‌سازد.

پیام ادامه یافته است: توصیه اینجانب به همه شما عزیزان آن است که در این مشکلات در کنار مردم بوده، ضمن ایجاد آرامش روانی به همیاری و مساعدت مشغول باشید و همزمان معارف غنی اسلامی را برای آنان تبیین نمایید و تمام سعی خود را در این مهم مبذول دارید.

در این پیام آمده است: بار دیگر از برگزاری جلسه علما و مبلغین ماه محرم اروپا که به همت مرکز اسلامی امام علی علیه السلام و جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای مفتح و همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان تشکر می کنم و توفیق همگان را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار