رئیس مرکز بهداشت استان قم هشدار داد؛
در حالی که طی هفته‌های اخیر استان‌های کشور به سمت روند نزولی در زمینه آمار بیماران بستری رفته‌اند در استان قم روند بستری و بیماری در حال اوج گیری است. در هفته اخیر قم در جدول ۵ استان دارای بالاترین مرگ ومیر کرونا قرارگرفته است.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۷ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در هفته اخیر قم در جدول ۵ استان دارای بالاترین مرگ ومیر کرونا قرارگرفته است.

سیامک محبی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: قم در هفته اخیر جز ۵ استان بالای مرگ و میر قرار گرفته است این در حالی است که ماه گذشته در رده استان‌های پایین کشور در زمینه فوتی قرار داشت.

به گفته این مسئول، اوایل تیرماه قم کم‌ترین بیمار بستری را داشت ولی در اواخر هفته‌های گذشته با ۳۷۰ بیمار آمار بیماران اورژانسی هم روند صعودی یافته است و اکنون در استان ۸۰ بیمار بدحال داریم و ۹ بیمار کرونایی هم فوت کردند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اوج گرفتن بیماری در استان قم بیان کرد: در حالی که طی هفته‌های اخیر استان‌های کشور به سمت روند نزولی در زمینه آمار بیماران بستری رفته‌اند در استان قم روند بستری و بیماری در حال اوج گیری است لذا تصمیمات اتخاذ شده برای این هفته در این ستاد حائز اهمیت است.

محبی عنوان کرد: از این وضعیت کنونی رضایت ندارم میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کافی نت‌ها ۳۰ درصد و اماکن متبرکه ۸۱ درصد کاهش یافته است هم‌چنین در نانوایی‌ها تا ۴۸ درصد و رستوران‌ها ۶۵ درصد کاهش یافته است این امر زحمات کادر درمانی و بازرسان را دو چندان خواهد کرد.

وی با اشاره به الزام استفاده از ماسک در قم افزود: استفاده از ماسک در قم پس از شیب صعودی کرونا، ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۶۶ درصد رسیده است، استفاده از ماسک در واحدهای صنفی ۶۱ درصد، در حمل و نقل عمومی ۶۸ درصد، در واحدهای صنعتی ۷۹ درصد و در کارکنان دولت به ۸۵ درصد رسیده است درحالیکه حداقل باید در تمام جامعه به ۹۵ درصد برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار