استاندار قم از تدوین پروتکل‌های ویژه ماه محرم خبر داد و گفت: این مراسمات امسال نسبت به سال‌های گذشته با تغییراتی برگزارشده و با توجه به پروتکل‌های تدوین‌شده در زمان کوتاه‌تر و با تعداد شرکت‌کنندگان کمتری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۹ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری، با تأکید بر لزوم حفظ سلامت شهروندان اظهار داشت: تعطیلی عزاداری، معیشت و کسب‌وکار مردم امری پیچیده بوده و باید بر اساس تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود.

وی از تدوین پروتکل‌های ویژه ماه محرم خبر داد و افزود: این مراسمات امسال نسبت به سال‌های گذشته با تغییراتی برگزارشده و با توجه به پروتکل‌های تدوین‌شده در زمان کوتاه‌تر و با تعداد شرکت‌کنندگان کمتری برگزار خواهد شد.

استاندار قم برگزاری مراسمات محرم را در فضاهای روباز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای سرپوشیده بسیار خطرناک بوده و هیچ موکب و هیئتی اجازه برپای ایستگاه صلواتی ندارد.

وی استفاده از ماسک را زمان شرکت در مراسم عزاداری الزامی دانست و بیان کرد: حوزه علمیه برای رفع شبهات باید ورود کرده و برای اقناع هیئت‌های مذهبی نیازمند همکاری رسانه ملی، شورای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها هستیم.

سرمست استفاده از ظرفیت اماکن ورزشی و مدارس را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی اجازه ورود به حرم مطهر و امکان مذهبی را نداشته و باید از امکان در اختیار شهرداری استفاده شود.

وی به افزایش تعداد بیماران کرونایی در چند روز اخیر قم نیز اشاره کرد و گفت: نباید کسب‌وکار مردم دچار مشکل شده و نمی‌توانیم بدون بررسی دقیق دستور به تعطیلی صنوف داده و معیشت مردم را دچار مشکل کنیم.

استاندار قم در پایان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رسته‌ها و اصناف خاطرنشان کرد: با صنوف و اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قانونی شده و باید نظارت دقیقی در این حوزه از سوی مدیران انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار