فرماندار قم با بیان اینکه برای ایجاد محدودیت های ناشی از کرونا، برخورد با واحد صنفی متخلف جایگزین تعطیلی کل صنف شود گفت: برخی واحدهای صنفی مسائل بهداشتی را به صورت مطلوبی رعایت می‌کنند که بر این اساس تصمیم گیری کلی پیرامون یک صنف درست نیست.
کد خبر: ۸۸۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 12 August 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری روز چهارشنبه درچهل ونهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان درسالن کرامت استانداری قم، اظهار داشت: باید به واحدهای صنفی متخلف تذکر و در صورت رعایت نکردن، تعطیل شوند ولی واحدهای صنفی دیگر که این مسائل را رعایت می کنند، باید اجازه داد تا فعالیت آنها ادامه یابد.

وی‌با بیان اینکه تعطیلی کل صنف به دلیل رعایت نکردن برخی واحدهای صنفی منطقی نیست، ادامه داد: با جلسه‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با صنف نانوایی‌ها شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این واحدهای صنفی افزایش یافته‌است.

فرماندار قم، گفت: استفاده از ظرفیت بوستان‌ها، پارک‌ها و مکان‌های ورزشی برای تراکم زدایی از جمعیت عزاداری درمساجد است و این به معنای حذف عزاداری از مساجد نیست.

وی با تاکید برلزوم فرهنگ سازی مناسب توسط رسانه‌های استان به منظور رعایت مسائل بهداشتی درهیات‌های عزاداری افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان یک اصل مورد تاکید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه کمیته نظارت بر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت روزانه تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: افزایش نظارت ها موجب شد که هم کانون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات به ۸۵ درصد و در بانک‌ها نیز با افزایش این موضوع مواجه بوده ایم.

محمدرضا گروسی ادامه داد: با وجود افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ادارات و بانک‌ها ، این میزان رعایت همچنان راضی کننده نیست.

وی ادامه داد: در پایش اول، وضعیت اداری بانک‌ها و در پایش دوم وضعیت رعایت پروتوکل‌ها در شعب بانک‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت که به برخی بانک‌ها و ادارات به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی تذکر داده شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: کارکنانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در ابتدا تذکر و در صورت تکرار درج در پرونده و برخوردهای قانونی با آنها صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با اشاره به دسته بندی مشاغل گفت: دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای ، زبان‌سراها،  کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مکان های ، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه، حمل و نقل عمومی، مساجد و مصلاها و همچنین برگزاری آزمون های حضوری در گروه سه قرار گرفته اند.

محسن اوروجی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از مشاغل و واحدهای اعلام شده در گروه سه تعطیل بوده و برای باقی واحدهای فعال نیز با توجه به شرایط  شیوع کرونا در استان می توان به صورت موردی تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه هر گونه برگزاری مراسم های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ممنوع است، ادامه داد: باشگاه های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، حرم ها، مدارس شبانه روزی، انجام دورکاری گروه های حساس، کافه ها، قهوه خانه ها، مراکز عرضه مواد دخانی و همچنین مراکز تفریحی سرپوشیده از جمله دسته مشاغل و مکان های گروه چهار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران قم اظهار داشت: با وجود برخی گشایش ها مانند بازگشایی استخرها و همچنین سالن های نمایش، نظارت های صورت گرفته نشان می دهد که استقبال مردم از این مکان ها بسیار کم بوده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار