مدیر حوزه علمیه کشور بیان کرد: امروز در لبنان شاهد یک فتنه بزرگ رسانه ای جهان استکبار علیه حق و حقیقت هستیم.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶ 12 August 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله اعرافی در جمع فعالان رسانه ای در قم گفت: ماه شریف ذی الحجه یک فرصت الهام بخش و مغتنم برای اهل سیر و سلوک وکسانی است که در مدارک سلوک الی الله گام بردارند.

وی افزود: 30 موقعیت و مناسبت مهم برای این ماه شریف بر شمرده شده است و برگزاری این جلسه در این ایام را نیز به فال نیک می گیریم.

وی اظهارکرد: نکته اول آن است که همه کسانی که به حوزه و این دستگاه با عظمت علم و معرفت و حکمت و دین و دیانت و انقلاب سلامی و معارف الهی مرتبط هستیم، نخستین اصل در سلوک شخصی و خانوادگی و اجتماعی ما، باید معرفت و اخلاق و توجه به ارزش های متعالی الهی انسانی و حوزوی باشد.

وی عنوان کرد: تمام آنچه که به ما به عنوان نعمات الهی سپرده شده است دیریازود بر می گردد و نعمت جوانی و فرصت های خدمت و موقعیت های مجاهدت در راه خدا، کوتاه و گذرا است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امروز که درگیر امور روزمره هستیم شاید درگیر ذهنیت طولانی بودن این روزها است ولی همه این امور جرقه های گذرایی است که تمام می شود. تمام عمر یک فرد در برابر عمر به ترتیب انسان ها و کره زمین و منظومه شمسی و مجموعه راه شیری و کائنات بسیار کمتر است. همه عمر این مجموعه در برابر عالم غیب و ملکوت و جهان بی پایان غیبی قابل وصف نیست.

عضو شورای نگهبان بیان کرد: حیات دنیا در آخرین مرحله از مراحل خلقت قراردارد و در مقایسه نیز چیز خاصی به شمار نمی آید. خداوند در منتهای درجات نازل سلسله مراتب جهان، انسانی را قرارداده است و در درون انسان گوهری را تعبیه کرده است که با آن گوهر معنوی و الهی، همین انسان خاکی می تواند بر همه عالم غیب و شهود احاطه پیدا کند.

وی گفت: خبرنگاران و تمام انسان های متعهد می توانند با دانش و توانایی خود این کالای ناچیز را به یک متاع ماندگار و باقیات و صالحات ابدی مبدل کنند. این فاصله با ایمان و دانش و انگیزه و جهاد و مجاهدت ما پیموده می شود. این مساله روح حوزوی و اصالت ما است که باید در رسانه حوزه و تمام اضلاع حوزه جلوه گر باشد.

وی اظهارکرد: خیل عظیم طلاب و اساتید و فضلا و مدیران و خبرنگاران و خبرگزاران بسیاری در ایام کرونا جلوه های عظیمی از ایثار و فداکاری را آفریدند که جای بسی تشکر و تقدیر دارد. از همه کسانی نیز که در این عرصه حضور داشتند تقدیر می کنیم.

وی گفت: در دوره جدید فعالیت حوزه اصولی بر تغییر و تحولات جدید حاکم بود که بخشی از آن اجرا شده و به تدریج نیز انجام می شود. حوزه گام های بزرگی در اسناد، طراحی ها و برنامه های پایه ای و بنیادی به جلو برداشته است و با تاکید بر عمل و اقدام و اجرای پروژه ها انشالله حرکت مجدانه ای صورت می گیرد.

وی اظهارکرد: تاکید ما بر این بوده است که نیروها در مجموعه حوزه رشد کنند و کمتر از برون نهاد مدیریت حوزه کسی را وام بگیریم و تا جایی که امکان دارد جوانان کار را به عهده بگیرند. مبنای حرکت بخش های جدید، مبانی منقهی است. چشم انداز، منشور، نظام جامع بخش ذیربط، برش برنامه پنج ساله هر بخش و پیوست های احکام( حدود40 حکم)، میثاق ما به همراه عزم با کار جمعی و پیشبرد طرح های بزرگ است.

وی با اشاره به اهمیت ارتباطات رسانه ای بین المللی بیان کرد: وظیفه ما است که با کار جهادی و عزم و اهتمام وافر علی رغم مشکلات کار را به جلو ببریم و بر مشکلات نیز فائق بیایم. وی گفت: فراموش نکنیم که مقوله خبر، رسانه و هنر و فضای مجازی، شمشیر دولبی است که یک روی آن بهره گیری ستم گران و سیطران قدرت های فاسد دنیا برای استعمار و سلطه جویی در عالم است و یکی از مهمترین ابزارهای سلطه سلطه گران در چند قرن گذشت، بهره یگری از فضای رسانه و هنر برای استحاله جوامع بشری و سیطره بر کشورها و انسان ها بوده است.

آیت الله اعرافی گفت: نظام خبر و رسانه و هنر دینی و انقلابی باید این رویکرد شامل و جامع را داشته باشد که بر رسانه های استعماری فائق بیاید. یکی از پایه های های همین حوادث و وقایعی که در لبنان و منطقه شاهد هستیم رسانه های منحرف است. باید بشر را با حقایق ناب و ارزش های زلال آشنا کنیم که در دام شیطان نیافتند.

وی اظهارکرد: اگر تدبیر خبرنگاری عاشورایی در مهندسی عاشورا نبود، اثری از عاشورا در تاریخ باقی نمی ماند. امروز نیز انقلاب و حوزه و ارزش های متعالی الهی را در جبهه مقاومت با همین تدابیر صیانت کنیم و این مساله کار سنگینی است که بر دوش همه ما قراردارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار