سرمایه مازاد خود را وارد بورس کنید
الآن متأسفانه یک فضای غلطی در کشور ایجادشده که خیلی از مردم همه هستی خود را وارد بازار می‌کنند، آن‌وقت اگر خدای‌نکرده بورس فردا مشکلی پیدا کند از زندگی ساقط می‌شوند و قابل‌جمع کردن نیست.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 10 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور با تأکید بر لزوم تقویت بورس در کشور اظهار داشت: این موضوع یک سیاست دائمی و بسیار اساسی در کشور بوده که در رونق و تقویت اقتصاد کشور و موضوع خصوصی‌سازی بسیار موثر و بنیادی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فروش اموال دولت یا بخش خصوصی از طریق بورس بسیاری از زمینه‌های فساد را از بین می‌برد، مثلاً خصوصی‌سازی که در مورد هپکو یا بعضی جاها درگذشته اتفاق افتاد، بسیاری از صنایع ما را تحت عنوان خصوصی‌سازی به نورچشمی‌ها واگذار کردند که این موضوع، درواقع آتش زدن اموال عمومی بوده و فساد در آن خیلی زیاد بود لذا اگر واگذاری‌ها از طریق بورس باشد جلوی بسیاری از فسادها را گرفته و این می‌تواند در سالم‌سازی اقتصاد کشور، جلوگیری از رانت‌خواری و ویژه خواری بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان تأثیرات تقویت بورس در جمع‌آوری نقدینگی و رفع التهاب از بازار ابراز کرد: دولت با توجه به کمبود بودجه‌ای که دارد از طریق فروش اموال به‌واسطه بورس می‌تواند بخشی از بودجه خود را جبران کند، این‌ها همه خوب و مفید است اما باید آنچه موردتوجه قرار گیرد این است که سرمایه در معرض ریسک باید وارد بورس شود.

ذوالنور تأکید کرد: خانه، ماشین و زندگی شخص سرمایه در معرض ریسک نبوده و سرمایه‌ای است که هیچ ریسکی را نمی‌پذیرد و باید با آن زندگی کرد، ولی یک کسی سرمایه‌ای برای کاسبی کنار گذاشته، حتی امرارمعاش هم از آن طریق نیست که در صورت ضرر معاشش دچار مشکل شود و یک پول مازاد برای کاسبی دارد، این شخص ریسک پذیرفته و در صورت ضرر از زندگی ساقط نمی‌شود؛ لذا بورس بازان دنیا این‌طور نیست که زندگی و هستی خود را وارد بورس کنند و سرمایه مازاد در معرض ریسک را وارد بازار می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الآن متأسفانه یک فضای غلطی در کشور ایجادشده که خیلی از مردم همه هستی خود را وارد بازار می‌کنند،آن‌وقت اگر خدای‌نکرده بورس فردا مشکلی پیدا کند از زندگی ساقط می‌شوند و قابل‌جمع کردن نیست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با گرما و سروصدای بورس، بعضی از اموال و املاک بنجل در بازار عرضه و با قیمت خیلی بالا فروش می‌رود؛ وقتی یک صنعت و کارخانه‌ای زیان ده است اگر کسی سهامش را خرید از چه چیز آن می‌خواهد سود ببرد؟

ذوالنور تصریح کرد: کسی که زندگی‌اش را وارد بورس می‌کند باید از سود تولید چیزی عایدش شود و سهمش افزایش پیدا کند؛ درحالی‌که وقتی چیزی خودش زیان ده است چگونه می‌تواند بالا برود؟ پس با این سروصدا، تورم و التهاب بازار که وجود دارد متأسفانه یک حباب در بازار ایجاد می‌شود که اگر فردا سوددهی لازم را نداشته باشد سرمایه‌گذاری در سهام ضرر خواهد کرد و دچار مشکل می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: باید با دقت، مشورت و مراقبت کسانی که هم بورس را می‌شناسند، هم اجناس، اقلام و کالاهایی که به بازار عرضه می‌شود را می‌شناسند و قدرت تشخیص و قیمت‌گذاری دارند وارد این بازار شد.

وی با تأکید بر اینکه پولی را که از بورس حاصل می‌شود صرفاً نباید خرج کسری بودجه دولت شود، تصریح کرد: این پول باید چرخه تولید را به حرکت درآورد که هم مملکت از وضعیت موجود نجات پیدا کند و هم سرمایه‌گذار سود گیرش بیاید، اگر قرار است این سرمایه کسری بودجه دولت را تأمین کند و تولید نیفتد چیزی عاید سرمایه‌گذار در بورس نمی‌شود، لذا حتماً باید این را مراقبت کرد.

ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: ما چون این بستر را می‌بینیم که خدای‌ناکرده ممکن است در آینده یک ناامنی برای کشور و معیشت و زندگی مردم ایجاد کند در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را با حساسیت و دقت پیگیری می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار