تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس موسویان عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم و شورای فقهی بانک مرکزی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۸۸۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 10 August 2020

به گزارش تابناک قم، در پیام آیت‌الله سید محمد سعیدی که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) منتشرشده آمده است: خبر درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس موسویان، خبری اندوهناک و بسیار تاسف‌بار بود.

پیام ادامه یافته است: او از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و از اساتید بنام اقتصاد اسلامی بود که دانشجویان زیادی از خرمن وجودش بهره جستند.

پیام حاکی است: او سال‌ها به‌عنوان عضو در شورای فقهی بانک مرکزی، کمیته فقهی بورس، هیات امناء پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه امام صادق(ع) به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرد.

پیام می‌افزاید: از جوار مرقد نورانی حضرت فاطمه معصومه(س)، ارتحال ایشان را به شاگردان، دوست‌داران و خانواده محترمشان تسلیت گفته و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر و استقامت برای بازماندگان، مسالت دارم.

جت الاسلام سید عباس موسویان عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم و عضو شورای فقهی بانک مرکزی روز گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درقم دارفانی را وداع گفت.

سردبیر مجله اقتصاد اسلامی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو شورای فقهی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، عضو کمیته فقهی بانک مرکزی، نایب رئیس کمیته فقهی سازمان اوراق بهادار و تالیف چندین کتاب و مقاله از فعالیت های استاد موسویان بود.

«بانکداری اسلامی؛ بانکداری مرکزی و سیاستگذاری پولی و ارزی» و «بانکداری اسلامی؛ مبانی نظری و تجارب عملی» به همراه حسین میثمی، «بانکداری اسلامی» با همکاری محمد نقی نظرپور و ایوب خزائی، «بازار سرمایه اسلامی»، «معاملات بانکی از منظر مراجع تقلید»، «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران»، «طرح تحول نظام بانکی» و «ابزارهای مالی اسلامی(صکوک)" از جمله تالیفات وی می‌باشد.

وی از صاحب نظران اقتصاد اسلامی در کشور و حوزه علمیه قم بود.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار