رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای موفقیت در اجرای راهبرد جهش تولید، عملیاتی شدن برنامه‌های مورد نظر در این حوزه را با افزایش صادرات کالاهای تولیدی استان دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 06 August 2020

به گزارش تابناک قم محمود سیجانی بیان کرد: در همین راستا افزایش صادرات کالاهای ساخت قم به کشورهای همسایه و اوراسیا را در دستور کار داریم و همچنین زمینه اعزام هیات‌های تجاری استان و پذیرش هیات‌های تجاری کشورهای هدف را تقویت خواهیم کرد.

وی افزود: برای معرفی بهتر کالاهای ساخت استان به فعالان اقتصادی داخلی و خارجی،‌ با رفع مشکل شیوع بیماری کرونا،‌ نمایشگاه‌های متنوع پیرامون محصولات تولیدی قم را برگزار و از صادرکنندگان فعال در این بخش به طور خاص حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ موفقیت در افزایش میزان صادرات کالاهای تولیدی قم علاوه بر حمایت‌های دولتی و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، نیازمند مشارکت فعال بخش خصوصی و افراد صاحب نظر در موضوع تجارت است و سازمان صمت قم در این زمینه برای همکاری گسترده آمادگی دارد.

سیجانی با اشاره به این که حمایت از صادرکنندگان درسال جهش تولید،‌ اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی قم است تا علاوه بر حفظ ظرفیت موجود،‌ وضعیت تولید و اشتغال استان ارتقا یابد،‌ گفت: در این زمینه، کارهای عملی قابل‌توجهی از ارائه تسهیلات بانکی تا تسهیل صدور مجوزها، موردنظر است و مسئولان استان تلاش دارند تا مراحل اداری لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی و صادراتی در قم تا حد امکان با سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: صنعتگران قمی برای حفظ و گسترش سطح تولید محصولات و صادرات آن به بازارهای جهانی باوجود تحریم‌های ظالمانه آماده اند و با استفاده از سال‌ها تجربه و مهارت می‌توانند از شرایط سخت کنونی عبور کنند که در این رابطه دستگاه‌های اجرایی استان نیز وظیفه مهمی برای حمایت از فعالان اقتصادی برعهده دارند.

میزان صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۲۹هزار و ۴۰۱تن بوده‌است؛ در این مدت انواع کالا از قبیل گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به ارزش۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده‌است؛ در همین راستا درآمد کل گمرکات قم نیز به ۴۴ میلیارد تومان رسید که از مجموع کل درآمد مبلغ ۳۲۰میلیون تومان درآمد استانی بوده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار