ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در اطلاعیه ای بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، پرهیز از دید و بازدید در عید غدیر، پرهیز از شرکت در مراسم‌های عزا و عروسی و فراهم کردن زمینه کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷ 06 August 2020

به گزارش تابناک قم، در اطلاعیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم آمده است: با توجه به اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر قرمز شدن وضعیت استان قم از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا و افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها از مردم متدین و انقلابی استان قم تقاضا دارد برای کنترل بیماری و کاهش بیماری‌ها و کمک به پرسنل خدوم و خستگی ناپذیر بیمارستا‌ن‌ها و مرکز بهداشت و اعضای ستاد به موارد ذیل توجه کنند.

1-تا حد امکان در خانه بمانند.در صورت ضرورت برای حضور در جامعه از ماسک استفاده نموده و فاصله گذاری اجتماعی حداقل 1.5 متر را رعایت نمایند.

2-از صاحبان تمام مشاغل و اصناف تقاضا دارد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداکثر کوشش را به‌عمل آورند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در محل کسب و کار خود جدی بگیرند تا مجبور به تعطیلی آنها نشویم .

3-با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خدمت تمام دلدادگان علوی و سادات بزرگوار تقاضا دارد برای حفظ سلامتی آحاد جامعه از مراسم دید و بازدید در روز عید غدیر خم پرهیز کرده و با استفاده از شبکه‌های مجازی و غیرحضوری این عید بزرگ را جشن گرفته و سنت حسنه را به‌صورت مجازی بجایی آورند.

4-از شرکت در مراسم عروسی، عزاداری، ترحیم و تشیع جنازه پرهیز کرده و در صورت لزوم بگونه‌ای برنامه ریزی کنند که در شرایط وضعیت قرمز تعداد افراد شرکت کننده بیشتر از ده نفر نبوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

5-در این شرایط حساس بار دیگر از هم استانی‌های ولایت مدار و عزیز تقاضا دارد همچون دوره قبل که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعداد بستری‌ها کاهش یافت و حتی استان در مرز وضعیت سفید قرار گرفت تمام تلاش و کوشش خود را بکار گیرند تا در این مرحله نیز بتوانیم همچون موج اول بیماری را کنترل و تعداد مبتلایان را کاهش دهیم.

6-مدیران و کارکنان ادارات موظفند پروتکل‌های بهداشتی را صددرصد رعایت کرده و بگونه‌ای برنامه ریزی کنند که ارباب رجوع تا حد ممکن برای انجام کارهای اداری به ادارات مراجعه نکرده و از طریق تلفن و یا بستر شبکه دولت اقدام کنند. در صورت لزوم به مراجعه تلاش کنند چه سریعتر نسبت به پاسخگویی اقدام کرده تا معطلی و حضور اربابان رجوع به حداقل برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار