مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در بازدید از دفتر پایگاه خبری تابناک قم:
رسانه‌ها توانستند در کنترل موج نخست شیوع ویروس کرونا نقش موثری ایفا کنند. اصحاب رسانه اعم از عکاسان و خبرنگاران وارد صحنه شدند و خدمات مدافعان سلامت را رسانه‌ای کردند و در دیگر نقاط کشور هم از قم الگو گرفتند.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 05 August 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در حاشیه بازدید از دفتر پایگاه خبری تابناک قم اظهار کرد: قم در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی و اجتماعی جریان ساز است.

وی با تاکید براینکه مطرح کردن قم به عنوان منشأ شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، در راستای قم هراسی صوزت گرفت، گفت: همه در جریان هستند که این ویروس از قم شیوع پیدا نکرد بلکه قم برای نخستین بار در اقدامی شجاعانه شیوع این ویروس را در سطح کشور اعلام کرد.

نقش رسانه در کنترل بحران کرونا بی بدیل است

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با عنوان اینکه جامعه خبری قم متناسب با فضای مطالبه‌ای که از آن وجود دارد، خدمات دریافت نمی‌کند، بیان کرد: حتی استان‌های کمتر برخوردار کشور در این مقوله نسبت به قم جلوتر هستند و از سویی قم شهری است که درگیر مسائل فرهنگی است و در حوزه اجتماعی نیز به دلیل مهاجرپذیر بودن از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد.

مقیمی بیان کرد: به طور قطع هرگونه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که در قم بخواهد رخ بدهد، اگر با همراهی رسانه نباشد نمی‌توانیم تاثیرگذاری مطلوبی از آن در سطح شهر و در نهایت در سطح کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده است مجموعه کار‌هایی که با پشتیبانی رسانه به صورت مطلوب همراه شده است حتی در کوتاهترین زمان بازدهی مطلوبی داشته و توانسته جریان ساز باشد.

وی با اشاره به مصداق یک حرکت رسانه‌ای که توانسته جریان ساز باشد، گفت: در جریان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛ پوستری در هیئت هنر و رسانه قم با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم طراحی شد که این پوستر در کمتر از زمان دو روز در دستان جوانان مقاومت در مرز فلسطین اشغالی دیده شد که نشان از تاثیرگذاری رسانه دارد.

مقیمی با اشاره به نقش رسانه‌های قم در ماجرای شیوع ویروس کرونا و قم هراسی‌هایی که رخ می‌داد، بیان کرد: اصحاب رسانه اعم از عکاسان و خبرنگاران وارد صحنه شدند و خدمات مدافعان سلامت را رسانه‌ای کردند و در دیگر نقاط کشور هم از قم الگو گرفتند.

وی با بیان اینکه در موج نخست شیوع کرونا در کشور اصحاب رسانه در قم نقش موثری در اطلاع رسانی صحیح داشتند، تصریح کرد: در آن زمان حساس؛ اخبار قم در خبر‌های سراسری مطرح شد که نشان از تلاش اصحاب رسانه در قم دارد.

نقش رسانه‌ها در مسائل اجتماعی فرهنگی پررنگ‌تر دیده شود

در بخش دیگری از این دیدار فخرالدین یوسف پور مدیر پایگاه خبری تابناک قم ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که باید همواره مدیران و مسئولان استان به آن توجه داشته باشند کار‌های جهادی و نقش موثر آن در کنترل بحران هاست.

وی با اشاره به نقش آفرینی اصحاب رسانه قم در مواجهه با بیماری کرونا و جنگ روانی که موجب ترس و اضطراب مردم شده بود، تصریح کرد: عکاسان و خبرنگاران با حضور در بیمارستان ها، به مردم نشان دادند با وجود اینکه بیماری جدی در سطح کشور شیوع پیدا کرده است، اما در مراکز درمانی کادر درمان مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرپایگاه خبری تابناک قم اضافه کرد: در مسائل فرهنگی به نقش و جایگاه رسانه و ابزار رسانه توجه جدی نمی‌شود.

وی با عنوان اینکه قم با معضلات فرهنگی مانند بدحجابی دست به گریبان است، بیان کرد: نقش رسانه در این اتفاقات روشن نیست.

یوسف پور ادامه داد: باوجود اینکه جلسات متعددی برای فرهنگ سازی در نهاد‌های فرهنگی گذاشته می‌شود و یا قرارگاه‌هایی تشکیل می‌شود، اما بازخورد رسانه‌ای ندارد.

وی گفت: باید بررسی شود تا چه اندازه در شورای فرهنگ عمومی برای اجرایی کردن مصوبات از رسانه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران کارشناسان اجتماعی هستند و مدیران می‌توانند از آنان در این زمینه‌ها استفاده کنند، گفت: رسانه می‌تواند در این زمینه ورود کند و نقش پررنگ تری را ایفا کند و در این زمینه‌ها نیز رسانه‌ها حاضر هستند نقش آفرینی کنند.

در ادامه مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از کارگاه تولید ماسک که با همکاری گروه جهادی تبلیغی فاطمیون در محل دفتر تابناک راه اندازی شده بازدید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار