مسئول امور سرمایه‌گذاری در شهرداری قم گفت: در پنج سال گذشته ۲۲ قرارداد سرمایه‌ای بزرگ به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال در شهرداری قم بسته‌ شده که البته ارزش ریالی آن امروز بیش از این رقم است.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 02 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمد رضا معرفت با اشاره به اینکه شهر قم، شهری زائرپذیر بوده و باید به زیرساخت‌های ماندگاری زائر در آن توجه ویژه‌ای شود، اظهار داشت: اقامت زائران در قم در چند سال قبل در حدود نیم تا یک ساعت بوده که در ارزیابی‌های سال گذشته به نصف روز رسیده است.

مسئول سرمایه‌گذاری شهرداری قم با بیان اینکه باید بتوانیم زمان حضور زائران در شهر قم را افزایش دهیم چراکه توسعه خدمات گردشگری و زائرپذیری تأثیر خوبی در اقتصاد و توسعه شهر دارد، افزود: شهرداری در جذب سرمایه‌گذاران، بخشی از وظایف را بر عهده دارد، به‌ویژه در ایجاد مراکز تفریحی و خدماتی ویژه زائران این امر تحقق می‌یابد.

معرفت تصریح کرد: در گذشته مراکز تفریحی چون پارک آبی راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز پروژه‌های تفریحی همچون باغ پرندگان با یک سرمایه‌گذاری سنگین در حال عملیاتی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم درصدد است باغ پرندگان تا پایان تابستان بهره‌برداری برسد، ساختمان پروژه و فضای سبز رو به اتمام است و بهره‌بردار آخرین مراحل را پیگیری می‌کند و تا چند ماه آینده انتقال پرندگان به این مجموعه بزرگ انجام می‌شود.

طرح باغ پرندگان قم حدفاصل بوستان کوثر تا کوه خضر نبی (ع) و کوه ۲ برادران این شهر در یک عرصه ۲۳۰ هکتاری در حال احداث است.

مسئول سرمایه‌گذاری شهرداری قم با تاکید بر اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های شهرداری در ارائه خدمت به زائران، احداث هتل با کیفیت بسیار بالا می باشد، خاطر نشان کرد: در جهت خدمت به برخی از زائران داخلی و خارجی هنوز امکانات مناسبی در قم وجود ندارد، در حالی‌ که تسهیلات ویژه‌ای برای هتل‌های چند ستاره داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار