معاون شهردار قم:
تلاش شهرداری قم، جلوگیری از تخریب و قلع‌وقمع بوستان فدک و تملک آن است، هرچند با مشکلاتی مواجه و درصدد رفع آن هستیم. بر روی قسمتی که مالکیت آن‌ها قطعی بوده و مستنداتی دارند، آماده توافق برای تملک هستیم و جلساتی نیز با مالکان برگزارشده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷ 02 August 2020

به گزارش تابناک قم، معاون خدمات شهری شهرداری قم در خصوص وضعیت بوستان فدک و حکم صادر شده در خصوص این بوستان گفت: بر روی قسمتی از بوستان فدک که مالکیت مالکان قطعی بوده و مستنداتی دارند، آماده توافق برای تملک هستیم.

سید امیر سامع با اشاره به آخرین وضعیت بوستان فدک، اظهار کرد: تلاش شهرداری قم، جلوگیری از تخریب و قلع‌وقمع بوستان فدک و تملک آن است، هرچند با مشکلاتی مواجه و درصدد رفع آن هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه بوستان فدک قبل از سال ۷۰ با مجوزهایی به شهرداری واگذار شد و شهرداری در توسعه آن حضور پیدا کرد، تصریح کرد: درختانی در این عرصه موجود بود و بعدازآن درختانی کاشته و به‌مرور گل‌های زیبا و درختان نارونی که نمونه‌اش در شهر کم بوده افزوده شد و در طول ۲۰ سال گذشته هزینه‌های زیادی برای توسعه و نگهداری آن انجام‌گرفته است.

سامع با تأکید بر اینکه مباحثی درباره مالکیت این بوستان وجود داشته و بر مبنای ادعای مالکین شکایتی انجام شد و از دادگاه رأی گرفته شده است، ابراز کرد: این موضوع در حالی بوده که بخشی از مستندات مدعیان مخدوش بوده و شهرداری نسبت به این مستندات اعتراض کرده است.

وی عنوان کرد: بر اساس رأی دادگاه، مدعیان می‌توانند بوستان را قلع‌وقمع کنند، از طرفی شهرداری قم اعتراضی نسبت به مستندات دارد که خوشبختانه دستگاه قضایی اعتراض شهرداری را پذیرفت و دادگاه تشکیل شد و از مالکان خواسته‌ایم صبر کنند تا بوستان تعیین تکلیف شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: بر روی قسمتی که مالکیت آن‌ها قطعی بوده و مستنداتی دارند، آماده توافق برای تملک هستیم و جلساتی نیز با مالکان برگزارشده است، اما در بخش دوم تقاضا کرده‌ایم مالکان صبر کنند تا رأی قطعی شود، اگر بوستان تخریب و بعد مشخص شد که مالکیتی در این بخش نداشته‌اند، عملاً هزینه‌های زیادی را به شهروندان و بیت‌المال تحمیل کرده‌ایم و دوباره باید اقدامات اساسی مانند سنگ‌فرش و روشنایی ایجاد شود.

سامع با اشاره به اینکه مالکان می‌گویند در روند قلع‌وقمع بوستان، کاری به درختان ندارند درحالی‌که اگر یک بوستان تخریب و شبکه معابر، روشنایی و شبکه آب از بین برود، درختان بسیار زود آفت‌زده و خشک و باغ تبدیل به ویرانه‌ای می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل خواستار صبوری از طرف مالکان بوده‌ایم و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کمک کرده‌اند تا بوستان آسیبی نبیند و امیدواریم موضوع ختم به خیر شود و آنچه عادلانه است اتفاق بیفتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار