استاندار قم گفت: آیین های عزاداری ماه محرم تا جایی که امکان دارد باید در فضاهای باز و غیرمسقف برگزار و از برپایی در مکان‌های سرپوشیده جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 29 July 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری افزود: اصل و تصمیم نهایی استان بر برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیش‌ازحد کرونا است.

سهمیه ۱۷ هزار ماسک روزانه وزارت بهداشت به قم نرسیده است

استاندار قم در ادامه گفت: هنوز قم از سهمیه ۱۷ هزار ماسکی که باید هرروز از طریق وزارت بهداشت به این استان اختصاص پیدا کند بهره‌مند نشده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل پاییز شاهد جولان همزمان کرونا و آنفولانزا باشیم بنابراین باید نسبت به سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی نسبت به اصل فرهنگ‌سازی نسبت به توزیع ماسک و برپایی کارگاه‌های خانگی تولید ماسک توسط هیات های مذهبی برنامه‌ریزی کنند.

سرمست همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهاد شرکت توزیع برق قم در کاهش نیروهای اداری قم تا دوسوم اثر چندانی در کاهش مصرف برق نداشته و نمی‌تواند تصمیم موثری باشد.

استاندار قم عنوان کرد: از امروز تا پایان هفته آینده ساعت اداری دستگاه‌های استان از ۷.۳۰ تا ۱۳ خواهد بود و بلافاصله بعدازآن باید تمام سیستم‌های سرمایشی و برق مصرفی ادارات خاموش شود.

سرمست ابراز داشت: بهبود وضعیت مراکز درمانی برای افزایش ولتاژ برق از مهم‌ترین عوامل کاهش ساعت کاری ادارات قم است.

وی با انتقاد از وضعیت تجمع و شلوغی مطب‌های درمانی بیان داشت: در این شرایط دیگر نوبت‌دهی حضوری بی‌معناست و باید با اجرای روند نوبت‌دهی الکترونیک از حضور خطرآفرین بیماران در مطب، داروخانه‌ها و مراکز درمانی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی کارگران روزمزد نیز گفت:کارگران به‌عنوان یکی از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه باید از حداقل‌های زندگی شهروندی برخوردار باشند.

سرمست همچنین گفت: خلاقیت و نوآوری شورای اطلاع‌رسانی قم در رابطه با هشدار دهی به جامعه نسبت به عادی پنداری کرونا در حد انتظار نبوده است.

وی در پایان تاکید کرد: در برگزاری مراسم دعای عرفه رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک اصل مهم و اساسی برای استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار