مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از طراحی و ساخت 500 المان بتن گلاسه و 5 المان فیگوراتیو برای باغ پرندگان شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 29 July 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمد موسوی‌منش با اشاره به کاربرد المان‌ها و مبلمان شهری در باغ پرندگان شهر قم که قرار است در ماه‌های آینده افتتاح شود، اظهار داشت: برای این مجموعه ۵۰۰ المان با متریال بتن گلاسه، پنج المان فیگوراتیو و دو المان شاخص طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به ساخت ۱۱۰ لانه پرنده برای باغ پرندگان قم، گفت: همچنین سازمان برای این مجموعه حدود ۲۰۰ متر مربع دیوارنگاره و ۲۵ تابلوی راهنما طراحی کرده است.

موسوی‌منش با اشاره به نقش این سازمان در ایجاد مبلمان شهری در باغ پرندگان، افزود: پنج آلاچیق، پنچ پرگولا و ۵۰ نیمکت شهری برای باغ پرندگان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه عوامل این سازمان در حال نصب المان‌ها در باغ پرندگان هستند، گفت: برای طراحی تابلوی ورودی، تجربه‌های کشورهای دیگر را مد نظر قرار داده و از نشانه طوطی استفاده کردیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: در این مجموعه یک سری طرح‌های دیوارنگاره و نقاشی دیواری توسط سازمان اجرا می‌شود که بخشی تعاملی و بخشی دیگر در حد فضاسازی و منظره است.

به گفته موسوی‌منش حتی برای عرصه‌هایی مانند سطل زباله در باغ پرندگان قم طرح‌هایی با تم پرنده ایجاد شده و همچنین ۳۰ قطعه پرنده تکه دوزی شده برای تزئین فنس‌ها به کار می‌رود و ساخت تعداد زیادی مرغ آمین، ایجاد المان‌های اوریگامی و ساخت بادسنج‌ها از دیگر اتفاقاتی است که در سازمان زیباسازی برای زیباتر کردن مجموعه باغ پرندگان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به ساخت المان‌های بازیافتی برای باغ پرندگان قم، گفت: فرم‌های تعاملی در المان‌ها دیده شده که برای عکس گرفتن مناسب است و همچنین کاشی‌کاری‌ها به شکل گل و مرغ که نماد هنر ایرانی است، به صورت جورچین در معرض دید و استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.احترام گمشده بسیاری از خانواده ها

وی احترام را گمشده این روزهای برخی خانواده‌ها قلمداد کرد و تصریح کرد:"احترام" شاه‌کلید دریافت‌های این پژوهش از کنش‌های افراد مشارکت‌کننده در پژوهش بود که گمشده‌ی حیات و موثر در کیفیت خانواده و ارزش‌های خانواده می‌تواند باشد.

باقری اظهار داشت: احترام مساله و نکته مهمی است که در بسیاری از افراد جامعه آن را به‌عنوان یکی از نکات کلیدی در تشکیل خانواده‌های مطلوب ایرانی مطالبه می‌کنند.

رییس انجمن جامعه‌شناسی قم خاطرنشان کرد: نکته‌ای که به‌وضوح جامعه ما تشنه آن است مساله احترام متقابل است.

باقری یادآور شد: جامعه‌ای که احترام نبیند و این نکته اساسی در آن کم‌رنگ شود توسعه آن متوقف‌شده و کیفیت و انسجام اجتماعی آن کاهش می‌یابد.

وی راهکار نهادینه شدن احترام در خانواده‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در درون خانه افراد باید از خودبرتربینی و خودخواهی دوری کرده و به یکدیگر احترام بگذارند و با درک متقابل از سلایق تمام اعضای خانواده به آن‌ها بها بدهند.

باقری گفت: در چنین شرایطی می‌توان موانع اقتصادی را راحت‌تر در درون خانواده هضم کرده و مسوول درآمد و سرپرست خانواده را با همدلی‌های خود پشتیبانی کرد.

وی افزود: برای دستیابی به خانواده مطلوب و ارتقای سطح احترام متقابل در جامعه باید کارگاه‌های گفت‌وگومحور در تمام حوزه‌های شهری، مدارس، سازمان‌ها، تشکل‌ها و غیره نهادینه شود.

گفتنی است این پژوهش توسط انجمن جامعه‌شناسی قم و به‌صورت کارگاه گفت‌وگوی خانواده و به تفکیک در میان پدران، مادران و فرزندان در ارتباط با سه سوال کلیدی، " ویژگی‌های یک خانواده مطلوب چیست؟"، "پنج موانع اولویت‌داری که در شکل‌گیری یک خانواده مطلوب دخالت دارد؟" و " پیامدهای این موانع بر خانواده چه خواهد بود؟" انجام‌گرفته است./

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار