فرماندار قم گفت: کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان قم باصداقت و شجاعت برای نخستین بار شیوع این ویروس در ایران و شناسایی آن را اعلام کردند.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰ 28 July 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری، افزود: پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا، جلسه هماهنگی برای مقابله با این ویروس را در ساعت‌های اولیه با حضور مسئولان استانی برگزار کرد.

وی به شرایط ایجادشده به علت شیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: پنج ماه است که قم و کشور تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرارگرفته و روال طبیعی زندگی را این بیماری دچار مشکل کرده است.

فرماندار قم با اشاره به فعالیت‌های فرمانداری را از زمان شیوع ویروس کرونا ابراز کرد: در روزهای نخست جو ترس و وحشت زیادی در جامعه حاکم بود و مسئولان در شرایط سختی از فضاهای آلوده بازدید می‌کردند، و حتی در بازدیدی از بیمارستان فرقانی اجازه پخش عکس هم نداشتیم.

وی بازدید از بیمارستان فرقانی را از نخستین اقدامات تشریح و ادامه داد: گزارش لازم از بیمارستان و نیازمندی آن با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تهیه شد.

حیدری تبدیل تهدید به فرصت را از نخستین و مهم‌ترین استراتژی استان در ساعت‌های اولیه خواند و ابراز کرد: با این زاویه دید بهترین فرصت‌ها، تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)، تکمیل فاضلاب بیمارستان فرقانی و ساماندهی تهویه بیمارستان کامکار بود.

وی ویژگی شرایط بحران در ایران را هماهنگی بین همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها عنوان و اظهار داشت: در زمان بحران، به علت این هماهنگی صد در صدی می‌توان بسیاری از کارهایی که در شرایط معمولی با اتلاف وقت انجام می‌شود را پیش برد و این نیازمند مدیریت و درایت کافی بوده که خوشبختانه استان قم از این مهم در شرایط بحران برخوردار بود.

فرماندار قم اقدامات انجام‌شده را با محوریت دانشگاه علوم پزشکی معرفی و خاطرنشان کرد: ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا بعد از۱۰ روز از اعلام رسمی ویروس کرونا آغاز به کارکرده و بلافاصله اعضای ستاد را فراخوانده و پنج کمیته در ذیل این ستاد تعریف شد و دستورالعمل ابلاغی آن اجرایی شد.

وی نخستین کمیته را کمیته درمان و مراقبت عنوان و مطرح کرد: کمیته بهداشت محیط، کمیته نظارت بازرسی و انتظامی، کمیته فن‌آوری و عادی‌سازی، کمیته غربالگری پنج کمیته‌ای بود که در روزهای ابتدایی کار خود را آغاز کردند.

حیدری ادامه داد: سپس مسئولیت رسیدگی به بخش‌ها و روستاها نیز بر عهده فرمانداری گذاشته شد و بخش‌ها نیز متناظر با کمیته‌ها، زیر نظر بسیج ملی مبارزه با کرونا کار خود را آغاز کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار