دبیر کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی شهدای قم گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و موافقت فدراسیون کشتی، میزبانی از مسابقات بین‌المللی کشتی جام یادگار امام در صورت فراهم شدن شرایط، امسال به میزبانی قم و برای گرامیداشت شهدای این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 27 July 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی بهلولی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی شهدای قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم ، بابیان اینکه استان قم پایه‌گذار مسابقات بین‌المللی کشتی جام یادگار امام در کشور است، ادامه داد: به دلیل برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم در سال جاری، ‌این مسابقات پس از سال‌ها وقفه به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام موافقت‌های لازم در این زمینه انجام‌شده و تمام ظرفیت‌های لازم برای برگزاری این مسابقات در استان وجود دارد ولی وضعیت برگزاری این رقابت‌ها بستگی به شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا دارد.

دبیر کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی شهدای قم افزود: به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، بخش زیادی از برنامه‌های این کمیته متناسب با این وضعیت برنامه‌ریزی‌شده که استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، برای برگزاری مسابقه‌های متنوع در دستور کار است.

بهلولی با اشاره به تقدیم ۶ هزار و ۲۰۰ شهید از قم به انقلاب اسلامی گفت: از این تعداد ۳۲۰ شهید، ورزشکار بوده‌اند که از این میان ۱۲ شهید مدافع حرم و چهار شهید امنیت است.

وی برنامه‌ریزی برای تولید آثار فرهنگی و هنری پیرامون شهدای ورزشکار را ازجمله مصوبه‌های این کمیته دانست و ادامه داد: با توجه به تکمیل اطلاعات پیرامون شهدای استان، امکان برنامه‌ریزی برای تولید محتوا پیرامون شهدا به‌ویژه شهدای ورزشکار فراهم‌شده است.

بهلولی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی کلان ستاد کنگره ملی شهدای استان، تمام محتواها و فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و هنری استان باید با محوریت شهدا باشد به همین دلیل کمیته ورزش و جوانان به‌عنوان یکی از کمیته‌های ۱۷ گانه این کنگره برنامه‌های گسترده و متنوعی در دستور کار دارد.

وی افزود: برگزاری پنجمین یادواره شهدای ورزشکار قم، نام‌گذاری مکان‌های ورزشی استان به نام شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سرداران شهید، تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار، تهیه مستندهایی پیرامون شهدا و تصویب و ترسیم تمثال شهدا در فضاهای ورزشی ازجمله اقدام‌های برنامه‌ریزی‌شده است.

دبیر کمیته ورزش و جوانان کنگره ملی شهدای قم با اشاره به‌احتمال تعویق این کنگره به سال آینده اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه به‌عنوان جمع‌بندی تمام اقدام‌هایی است که پیرامون شهدای استان تولیدشده است و تولید آثار و محتوا پیرامون شهدایی که از ماه‌ها قبل آغازشده، همچنان متناسب با این شرایط ادامه دارد.
دومین کنگره ۶ هزار شهید قم با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» قرار است در اواخر سال جاری در این استان برگزار شود.

همچنین در حاشیه برگزاری این کمیته از خانواده شهید مدافع حرم؛ شهید ابراهیم رشید تجلیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار