معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: پس از اتمام پیک کرونا در قم باید در زمینه ماسک، ذخیره‌سازی می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و در تأمین و توزیع با مشکلاتی مواجه شدیم، در این خصوص نیاز به آسیب‌شناسی داریم.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱ 16 July 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در چهل و پنجمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم اظهار داشت: مجوزهای بهداشتی ازجمله موانع جدی در تولید ماسک است به‌طوری‌که وضعیت صدور مجوزها، در تأمین مواد اولیه در تولید ماسک، اثرگذار بود و موانعی جدی در تأمین ظرفیت ماسک در قم به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این مشکلات، تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها را دچار چالش کرده است، تصریح کرد: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که هیچ مجوز صنفی و صنعتی برای تولید ماسک نیاز نیست و این راهکاری مهم در رفع مشکلات تولید در سطح کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: اگر مجوز بهداشتی در تولید ماسک نیز حل شود، به ظرفیت تولید نزدیک می‌شویم، در حال حاضر ظرفت سازی ماسک بیش از 500 هزار عدد است، اما منهای تولیدات خانگی تنها150 هزار عدد تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حذف بروکراسی‌های مجوز بهداشتی، روند تولید ماسک را بهبود می‌بخشد و در صورت ارائه مجوز بهداشتی به یکی از واحدهای صنعتی موجود در قم، در نخستین فرصت 100 هزار عدد به ظرفیت تولید ماسک استان افزوده می‌شود.

غضنفری تأمین روزانه 15 هزار ماسک N 95 برای کادر بهداشت و درمان تأمین می‌شود و بقیه این ماسک‌ها باید با نظارت کامل در دسترس مردم قرار گیرد، گفت: مطالبه اولیه تولیدکنندگان ماسک، صدور مجوز است، وقتی واحدهای تولیدی نیازی به مجوز صنعتی ندارند باید سایر موانع رفع شود، از طرفی مجوزهای بهداشتی اخیراً تا سه ماه تمدید شده است.

وی در مورد تأمین مواد اولیه عنوان کرد: دو کارخانه در ملایر و یزد به تولید مواد اولیه می‌پردازند که محدودیت در تأمین مواد داریم و باید رایزنی لازم صورت بگیرد تا هر تولیدکننده‌ای که قادر به تأمین مواد اولیه است بتواند آن را مهیا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم اظهار داشت: با تفکیک وظیفه در کشور و عملیاتی شدن در قم، تأمین مواد اولیه برای حوزه کارگاهی با بسیج اصناف و حوزه صنعت با سازمان صمت است.

وی بیان کرد: حوزه‌های خانگی فقط چارچوبی در مورد اندازه ماسک و نوع پارچه نیاز دارند که باید اطلاع‌رسانی شود، در زمینه تأمین ماسک در حوزه خانگی، آماری در دست نیست که باید به‌زودی احصاء شود.

غضنفری خاطرنشان کرد: پس از اتمام پیک کرونا در قم باید در زمینه ماسک، ذخیره‌سازی می‌شد اما این اتفاق نیفتاد و در تأمین و توزیع با مشکلاتی مواجه شدیم، در این خصوص نیاز به آسیب‌شناسی داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: حواله‌های مواد اولیه صادرشده و کارخانجات مواد را تحویل می‌دهند، امیدواریم تا رفع مشکلات در تأمین ماسک، علوم پزشکی از ذخایر مرکزی استفاده کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار