تقریباً نواحی شرقی، جنوبی و غربی قرمز است و استان قم در وضعیت زرد بیماری قرار دارد و شرایط استان نسبت به‌روزهای نخست ازنظر میزان شیوع و روند بیماری کمتر است. بیمارستان کامکار کاملاً پر است و یکی دیگر از بیمارستان‌های استان وارد پذیرش بیماران کرونایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۸ 09 July 2020

به گزارش تابناک قم، معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استان قم در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارد و شرایط استان نسبت به‌روزهای نخست ازنظر میزان شیوع و روند بیماری کمتر است.

سیامک محبی در یکصدو نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در تالار شهید آوینی اداره‌کل ‌ارشاد اظهار داشت: بیش از چهار ماه است که استان قم و کشور درگیری بیماری کرونا بوده و از اول اسفند درگیر یک طغیان در بیماری کرونا بوده‌ایم و همچنان در موج اول بیماری هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شرایط استان قم نسبت به استان‌های قرمز، نارنجی و زرد بهتر است، افزود: تقریباً نواحی شرقی، جنوبی و غربی قرمز است و استان قم در وضعیت زرد بیماری قرار دارد و شرایط استان نسبت به‌روزهای نخست ازنظر میزان شیوع و روند بیماری کمتر است.

وی بیان کرد: استان‌ها و شهرستان‌های هم‌مرز قم مثل استان مرکزی و کاشان جزو شهرهای قرمز قرار گرفته‌اند که ممکن است استان قم نیز تحت تأثیر قرار بگیرد درنتیجه باید یک برنامه‌ریزی جامع در این زمینه داشته باشیم.

محبی با اشاره به افزایش بیماری در یکی دو هفته اخیر در استان قم افزود: بیمارستان کامکار کاملاً پر است و یکی دیگر از بیمارستان‌های استان وارد پذیرش بیماران کرونایی خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش پیداکرده البته تا حدی این موضوع به‌دلیل طولانی‌شدن روند بیماری طبیعی به‌نظر برسد اما بررسی تاریخچه بیماران در یک دو هفته گذشته نشان می‌دهد ‌این افراد در مراسمات عزا و شادی و مهمانی‌ها شرکت کرده بودند؛ درنتیجه این عوامل سبب افزایش تعداد مبتلایان به بیماری شده است.

وی بیان کرد: ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا یک سری اختیاراتی به استان‌های در وضعیت قرمز داده است، پیشنهادی که داشتیم این بوده که برخی برنامه‌ها را به‌صورت تعلیق شده در استان داشته باشیم‌.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های عروسی و عزا باید با کمترین مخاطرات ممکن با حفظ شأنیت خانواده فرد عزادار، برگزار شود تا کم‌کم به سمت روند نزولی بیماری کرونا در استان برویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار