فرماندار قم با بیان اینکه ۱۳ واحد تولیدی در استان در حال تولید ماسک هستند، گفت: برای هرکدام از واحدها سهمیه‌ای مشخص شود تا از تولید خود به استان بدهند و پاسخگوی تقاضای مردم باشند.
کد خبر: ۸۷۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۷ 09 July 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا و اهمیت توجه تأمین ماسک در استان اظهار داشت: اگر موانع برطرف شود قادر به صادرات ماسک به خارج از استان هستیم.

وی افزود: ماسک‌های موجود به دو بخش N95 و سه لایه تقسیم می‌شود که در زمینه ماسک N95 به میزان مصرف استان تولید می‌شود و مازاد بر نیاز به استان‌های موردنیاز ارسال و فروخته می‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه در زمینه ماسک 3 لایه از یک ماه گذشته پیش‌بینی امروز را می‌کردیم و در زمینه قیمت و مجوز و همچنین مواد اولیه اقدامات لازم مدنظر بود که مشکل مواد اولیه برطرف شده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا واحدهای تولیدی که در زمینه تولید ماسک فعالیت می‌کنند، مشکلات اولیه دارند و در این زمینه باید اهتمام لازم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات تولیدکنندگان ماسک در استان گفت: مشکل اصلی این بوده که هنگامی‌که از قیمت گفته می‌شود گره کور وجود دارد، چون تولیدکننده مواد اولیه را با قیمت بالاتر می‌خرد و ما تحمیل می‌کنیم که با قیمت قبل بفروشد که این موضوع سبب تعارض می‌شود.

‌حیدری با بیان اینکه 13 واحد تولیدی در استان در حال تولید ماسک هستند، ادامه داد: باید برای هرکدام سهمیه‌ای مشخص شود تا از تولید خود به استان بدهند و پاسخگوی تقاضای مردم قم باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم به داروخانه مراجعه می‌کنند ولی داروخانه‌ها با کمبود ماسک روبه‌رو هستند و این موضوع باید با مدیریت و توجه مسئولان برطرف شود، خاطرنشان کرد: رفع مشکل ماسک کار پیچیده‌ای نیست، باید تکلیف تولیدکننده ماسک و میزان سهمیه داخل مشخص شود و مازاد بر نیاز داخل را اجازه دهیم تا بنا بر شرایط عمومی اقدام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار