مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد؛
سرانه مصرف روزانه در شهر قم حدود 160 لیتر است که باید به حدود 90 لیتر برسد و اگر مصرف کاهش نیابد احتمال اینکه طی سال‌های آینده با مشکل مواجه شویم وجود دارد. عمده منابع آبی استان قم از خارج از استان تأمین می‌شود و این یک نقطه ضعف برای استان است که نمی‌توانیم متکی به منابع آب داخل استان باشیم.
کد خبر: ۸۶۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷ 24 June 2020

به گزارش تابناک قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: در اوج شیوع بیماری کرونا خدمات شرکت آب و فاضلاب نه تنها قطع نشد بلکه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافت.

دکتر علی‌جان صادق‌پور در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قم که همزمان با هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد، با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری اظهار کرد: با این کار کل فعالیت‌های مربوط به آب و فاضلاب شهرها و روستاها که پیش از این در دو شرکت صورت می‌گرفت به صورت یکپارچه دریک شرکت انجام می‌شود که در قم با ارتباط خوب و مطلوبی که وجود داشت در کمترین زمان این کار محقق شد.

وی با بیان اینکه در کنار این مسئله هم‌افزایی در حوزه کاری، مالی، خدمات و نیروی انسانی ایجاد شده است گفت: یکپارچه‌سازی موجب می‌شود مردم استان از خدمات صنعت آب بیش از پیش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به مشکل برخی روستاهای استان در حوزه آبی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر توانستیم با استفاده از ظرفیت شهر مشکل این روستاها را تا حدود زیادی برطرف کنیم ضمن اینکه مجتمع‌های روستایی در بخش‌های استان فعال شدند و خدمات وسیعی را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 200 هزار مشترک فاضلاب شهری و بیش از 331 هزار اشتراک آب در استان داریم گفت: تقریباً کل جمعیت استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و شبکه فاضلاب هم حدود 40 درصد جمعیت استان را در حال حاضر زیر پوشش قرار داده است.

دکتر صادق پور با بیان اینکه 50 درصد شبکه فاضلاب شهر اجرا نشده که در برنامه بوده و به مرور اجرا خواهد شد یادآور شد: سال گذشته شرکت آب و فاضلاب براساس برنامه‌ای که داشت توانست اهداف خود را به طور کامل محقق و خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث کرونا هم به نوعی دومین دستگاه درگیر با این موضوع بودیم ابراز داشت: لازم بود ما خدمات ارائه می‌کردیم تا همکاران مرکز بهداشت به موفقیت دست پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه در اوج این بیماری خدمات نه تنها منقطع نشد بلکه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافت، تصریح کرد: با شیوع کرونا 10 درصد افزایش مصرف آب داشتیم و با افزایش کلرزنی تمام تلاش خود را برای تحقق شاخص‌های بهداشتی به کار بستیم.

وی با اشاره به تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها در دوران کرونا گفت: با وجود اینکه با شیوع کرونا کاهش درآمد هم داشتیم اما با دستور وزیر متعهد بودیم که با مشترکین مدارا کرده و برای وصول مطالبات اقدامی صورت نگیرد و تا حدود یک ماه هم قبض چاپ نشد و این مسئله فشار زیادی به ما وارد کرد اما با تمام این مشکلات با انسجام درون استان توانستیم خدمات را کامل ارائه کنیم.

دکتر صادق پور با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌های متعددی در استان اجرا شد اظهار کرد: تصفیه‌خانه شماره دو استان افتتاح و 60 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب اجرا شد؛ بیش از 9 حلقه چاه حفاری و وارد مدار شد و با برنامه‌ای که در حوزه افزایش تاب‌آوری تأسیسات آبی داشتیم توانستیم گام‌های خوبی هم در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم پروژه‌های امسال را به گونه‌ای اجرا کنیم که در پیک مصرف و در حوادث دچار چالش و بحران نشویم، تأکید کرد: همین امروز دچار مشکلاتی در برخی بخش‌های استان هستیم که تلاش داریم با اجرای پروژه‌ها این مشکل را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اجرای دو مزرعه 100 کیلوواتی تولید انرژی‌های پاک گفت: درصدد هستیم استفاده از انرژی پاک را توسعه دهیم و تأسیسات را به ظرفیت تأمین برق اضطراری هم مجهز کردیم تا قطع خدمات صورت نگیرد.

وی مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شرکت آبفا استان را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و افزود: پروژه‌ای در استان نداریم که معطل‌مانده و فعال نباشد و سعی داریم با اولویت حمایت از تولید داخلی در بخش تأمین تجهیزات و اجرای پروژه‌ها هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ابراز داشت: یک نمونه مهم آن تولید اسکروپمپ فاضلابی است که در انحصار شرکت‌های اروپایی بود و با همت استان در کشور تولید شد و بخش مهمی از تجهیزات آب و فاضلاب کشور را تأمین خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: عمده منابع آبی استان قم از خارج از استان تأمین می‌شود و این یک نقطه ضعف برای استان است که نمی‌توانیم متکی به منابع آب داخل استان باشیم؛ هرچه ظرفیت تأمین آب هم در استان داشتیم وارد مدار شده و بیش از این امکان افزایش منابع داخلی وجود ندارد.

دکتر صادق پور با اذعان به اینکه تحقق کاهش مصرف آب تنها با کار فرهنگی امکان‌پذیر است تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان وظیفه ملی و انسانی در راستای فرهنگ‌سازی کاهش مصرف آب گام بردارند.

وی با تأکید بر اینکه با وجود ظرفیت پایین منابع آبی استان، چاره‌ای جز مدیریت مصرف آب نداریم، مصرف آب خانگی را بالا دانست و گفت: سرانه مصرف روزانه در شهر قم حدود 160 لیتر است که باید به حدود 90 لیتر برسد و اگر مصرف کاهش نیابد احتمال اینکه طی سال‌های آینده با مشکل مواجه شویم وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار